Germanii vor autoturisme economice şi de culoare neagră

0

La cumpararea unui nou automobil, germanii isi doresc ca acesta sa fie economicos, negru si dotat cu instalatie de aer conditionat, indica un sondaj realizat la cererea concernului petrolier Aral, si publicat de ziarul german Frankfurter Rundschau.

Fiecare al saselea potential cumparator se intereseaza si de propulsii alternative, cu gaz natural sau electrice, arata sondajul intitulat “Trenduri la cumpararea automobilului”, la un salon auto clientii asteptând un rabat de 14% din pretul de vânzare.

Cei care cauta un automobil nou se uita mai intâi la pret si consumul de combustibil, spun responsabilii de la Aral Frankfurt. Atunci când vine vorba de designului caroseriei, limuzina este cea mai cautata, desi masinile mici sunt si ele foarte la moda.

Modelele combi si-au pierdut, insa, statutul detinut pâna acum.

Culoarea preferata de clienti este ca si mai inainte clasicul negru, ales de fiecare al patrulea cumparator, urmat fiind de argintiu. În ceea ce priveste dotarea, germanii vor mai mult lux, iar fara ABS, instalatie de aer conditionat si ferestre actionate electric nici ca se mai discuta.

În schimb, instalatiile de alarma si handsfree-ul nu mai sunt asa de cerute ca acum câtiva ani.

Propulsia alternativa, de exemplu autovehiculele electrice, formeaza in continuare o nisa, trei sferturi din cumparatori preferând clasicele automobile cu motoare pe benzina si Diesel.

Doar o treime dintre cei intervievati afirmau ca ar cumpara un automobil electric, 77% fiind dispusi, insa, sa plateasca pentru aceasta un supliment de pâna la 2.000 de euro.

În conditiile crizei economice si ale apropiatei expirari a primei de casare nevoia de cumparare urmeaza sa scada, doar circa 18% dintre persoanele intervievate dorind sa cumpere un automobil pâna la sfârsitul lui 2010, jumatate fata de câti erau in 1999.

Multi circula cu automobilul un timp mai indelungat fata de anul trecut, automobilele care circula azi pe strazile germane ajungând la o vechime medie de 8 ani. Situatia este diferita de la marca la marca.

Câstigator din aceasta criza este Volkswagen, 22% dintre cei chestionati dorind sa-si cumpere un model din aceasta marca, inclusiv datorita imaginii ecologice a marcii.

În schimb, a scazut interesul pentru producatorii germani precum Opel, Audi sau BMW. Institutul pentru Cercetarea Pietei Auto a realizat sondajul la solicitarea Aral, pe un esantion de 1.163 de soferi din intreaga tara.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.