Ţeapă de zile mari: Open Service SA (dealer Skoda) vinde „maşini-fantomă”

14

– Deşi au achitat autoturismele integral, unii clienţi ai reprezentanţei Skoda din Iaşi aşteaptă de 10 luni să li se elibereze cărţile de identitate ale maşinilor

– Motivul? „Open Service SA nu a achitat contravaloarea maşinilor livrate în contul importatorului (Porsche România), folosind banii noştri în alte scopuri”, susţin clienţii

– Mai grav, un cumpărător nu a intrat în posesia maşinii nici după jumătate de an, deşi a achitat-o integral; în tot acest timp, clientul achită ratele bancare şi asigurarea Casco, fiind ameninţat de bancă pe motiv că  „a utilizat creditul în alte scopuri decât cele declarate”

– Întrebat cum au fost posibile aceaste neregului, administratorul Open Service SA, Claudiu Iacob, se ascunde în spatele lui „nu ştiu” cu o dezinvoltură izbitoare

.

Practicile economice înşelătoare sunt ridicate la rang de nesimţire la reprezentanţa Skoda din Iaşi, Open Service SA.

Cel puţin 12 familii din Iaşi au depus plângere la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului pentru că de circa 10 luni sunt duşi cu vorba de reprezentanţii Open Service în ceea ce priveşte eliberarea cărţii de identitate pentru maşinile achiziţionate şi achitate integral.

„Anul trecut, în octombrie, am cumpărat cu mare greutate maşina asta, pe care am dat 14.100 euro, o sumă foarte mare pentru noi, care suntem bugetari.

Nici prin gând nu-mi trecea că voi avea de atât de multe de îndurat de pe urma ei. La început, în primele 2-3 luni, ne-au spus că există o problemă legală pentru care nu ne pot elibera cartea de identitate. După ce nu ne-au mai putut servi placa aceasta, au invocat motivele financiare, fără a da o explicaţie în acest sens”, a precizat Ramona Giurgi, una dintre clientele ajunse la exasperare.

„E clar, au folosit banii noştri în alte scopuri”

Aceasta a povestit cum a trecut de la bucuria de a avea, în sfârşit, o maşină, la calvarul de a trăi cu teama de a nu fi prins de poliţie cu actele în neregulă.

„Concret, de 10 luni nu am la autovehicul decât chitanţele care atestă că am cumpărat-o. În rest nu am la ea niciun act pentru că nu mi-le-au dat de la reprezentanţă. Abia târziu, ni s-a explicat de la OPC că aceste amânări repetate reprezintă de fapt un abuz.

Şi anume, dealerul nu a achitat contravaloarea maşinilor livrate în contul importatorului, Porsche România. În consecinţă au folosit banii noştri în alte scopuri, iar noi nu putem dovedi că suntem proprietarii acestor maşini”, ne-a povestit clienta nemulţumită.

Drept urmare, reprezentantul autorizat pe România nu a eliberat talonul maşinii pentru ca aceasta să poată fi înmatriculată.

Surse din mediul auto ieşean spun că în mod normal, eliberarea actelor maşinii nu trebuie să dureze mai mult de 7-10 zile de la livrarea acesteia. Iar o întârziere atât de mare este inadmisibilă şi ilegală, neputând fi explicată decât prin faptul că deţinătorul actelor maşinii, în speţă importatorul în România, nu şi-a primit banii pe autoturism.

În situaţia mea sunt foarte mulţi. Numai la OPC Iaşi au depus plângeri cel puţin 12 persoane, dar numai ei ştiu câţi alţii or mai fi. Vin oamenii din Iaşi, din Vaslui şi din alte judeţe învecinate unde nu sunt reprezentanţe Skoda.

Ne întâlnim la reprezentanţă în fiecare lună, când mergem să ni se prelungească avizul de circulaţie provizorie. Şi începe acelaşi dans şi aceleaşi minciuni de care m-am săturat de mult. Scoate plăcuţa veche, pune plăcuţa nouă, în fiecare lună cu alt număr. După care încep minciunile: că nu mai durează mult, că în două-trei săptămâni, vine cartea de identitate de la Bucureşti”, ne-a mai povestit ieşeanca.

.

După şase luni şi un scandal mediatic, Open Service le-a dat o maşină ruginită

Cu toate acestea, Ramona Giurgi se consideră o norocoasă, întrucât, la Open Service,  există şi nereguli mult mai grave de atât.

Sunt familii care deşi au achitat integral maşina, nu au intrat în posesia ei nici după jumătate de an, timp în care au achitat ratele bancare şi asigurarea Casco.

Valentina Ababei, clientă din localitatea Holboca Iaşi, ne-a dezvăluit că a fost chemată la reprezentanţă să-şi vadă maşina abia joi, 20 august, după şase luni de la achitarea integrală a vehiculului.

Cum se explică faptul că am fost chemaţi să vedem maşina, fix după ce cazul nostru a apărut în presă? Unde a stat maşina noastră timp de şase luni?

Mai ales că în momentul vizualizării mi-am dat seama, chiar şi eu o femeie simplă dintr-un sat ieşean, că prezintă urme de rugină pe capace. Foarte suspect mi s-a părut faptul că după ce ne-au arătat-o, ne-au spus că să venim a doua zi să o luăm pentru că vor să-i schimbe cauciucurile cu unele mai bune, de provenienţă franceză.

Cum este posibil ca o maşină cu zero kilometri la bord să fie ruginită şi să aibă nevoie de cauciucuri noi, incluisiv la roata de rezervă? Am să cer şi eu chitanţele care atestă că au scos cauciucuri noi din depozitul firmei şi le-au pus la maşina mea”, ne-a dezvăluit Valentina Ababei.

.

Somaţi de bancă să prezinte actele unei maşini pe care nu au văzut-o

Valentina Ababei a povestit că a achitat contravaloarea aferentă unui autovehicul Skoda Octavia, în luna martie 2009.

„Am făcut creditul la BRD, am încheiat asigurarea Casco la care plătesc câte 50 RON pe lună şi de atunci ne tot duc cu vorba. Între timp s-a sesizat şi banca de la care am primit un plic cu o somaţie prin care ne obligă să ne prezentăm cu actele maşinii pentru că altfel se consideră că am utilizat banii în alte scopuri decât cele declarate.

Ar fi cumplit ca banca să ne ceară înapoi banii pe care i-am dat la Open Service, iar noi nici să nu ne fi văzut maşina”, a povestit clienta din localitatae Holboca Iaşi.

Aceasta ne-a mai spus că în orice caz, este hotărâtă să ceară de la dealer contravaloarea asigurării Casco achitată în toate lunile în care nu a putut utiliza maşina.

.

Administratorul Open Service, Claudiu Iacob, minte cu graţie

După trei zile în care cele două cliente au alertat mass-media ieşeană cu privire la gravele nereguli cu care se confruntă în relaţia cu dealerul Skoda, administratorul Open Service SA, Claudiu Iacob, continuă să se ascundă în spatele lui „nu ştiu” cu o dezinvoltură care l-ar face invidios şi pe cel mai mare actor.

Nu ştiu, nu sunt în Iaşi. Lăsaţi-mă să mă interesez”, ne-a spus Claudiu Iacob, sâmbătă, 22 august, după ce neregulile fuseseră mediatizate în presa ieşeană, iar şeful CJPC Iaşi îl invitase deja să dea explicaţii tocmai pentru aceste cazuri.

Văzând că varianta „neştiinţei” nu este crezută şi nici acceptată de reporterii revistei FINANCIARUL, Iacob a trecut la „planul doi” şi a adus singur în discuţie numele uneia din clientele nemulţumite (Giurgi), cu toate că identitatea clientei nu fusese pomenită în întrebarea jurnalistului.

„Da, cartea de identitate pentru maşina doamnei Giurgi, va veni în cursul acestei zile (n.r. sâmbătă 22 august) de la Bucureşti. Când vom intra în posesia ei, directorul de vânzări are dispoziţie de la mine să se ocupe personal de înmânarea actelor”, a precizat Iacob.

Întrebat despre mesajul pe care îl dă celorlalţi clienţi aflaţi în aceeaşi situaţie, directorul Open Service SA a refuzat să face vreo precizare, menţionând că în corespondenţa de la Bucureşti se află doar actele doamnei Giurgi.

Dacă nu asistăm şi de această dată la o nouă amăgire cu vorbe mieroase, se poate deduce că, sub presiunea mediatică, dealerul ieşean a virat banii în contul importatorului, însă doar pentru clientul care nu a mai suportat şi şi-a dezvăluit public nemulţumirea.

.

Importatorul Porsche România o face, şi el, „pe-a prostul”

Atitudinea importatorului Porsche Romania la aflarea situaţiei grave de la Iaşi nu a făcut decât să înmulţească semnele de întrebare şi să întărească ideea că dealerii autohtoni nu fac altceva decât să îşi bată joc de banii clienţilor , cu „binecuvântarea” tacită a importatorului.

Ce face Porsche România ca să rezolve neregulile grave constatate la dealerul ieşean? Scoate rapid din „decalogul” firmei o cuvântare bombastică despre „grija faţă de client”, menită să ia ochii şi să spele creierele celor care au proasta inspiraţie de a-şi arunca agoniseala de o viaţă în buzunarele lor.

Declaraţia oficială venită din partea brand managerului Skoda, Vlad Rusu, nu face decât să ne conducă la concluzia că petenţii sunt fără apărare în faţa dealerului care le-a luat banii şi i-a dus cu vorba jumătate de an:

Întrucât principala noastră preocupare este grija faţă de client, am luat la cunoştinţă de situaţia apărută şi în cel mai scurt timp vom face toate demersurile necesare pentru soluţionarea chestiunilor semnalate”.

Drept urmare, cumpărătorii de Skoda din regiunea Moldovei, care nu au apelat la ajutorul mass-media, mai au de aşteptat, nu se ştie cât, până când vor fi puşi în drepturi.

.

„Voi sesiza Garda Financiară şi voi cere daune morale”

Una dintre clientele păgubite (Ramona Giurgi) este decisă să sesizeze Garda Financiară pentru a realiza un control şi a oferi lămuriri cu privire la modul în care societăţii Open Service SA înţelege să utilizeze banii clienţilor.

„Mai mult, sunt hotărâtă să mă adresez intanţei de judecată cu scopul de a cere daune morale pentru disconfortul psihic şi material pe care mi l-au prilejuit în aceste 10 luni de minciuni, amânări şi tertipuri, în condiţiile în care am fost un client serios şi m-am achitat la timp de toate obligaţiile. În orice caz, de acum înainte nu mai vreau să mai am de a face cu ei. Mă voi duce la oricare altă reprezentanţă. Din discuţiile avute cu clienţi mai vechi am înţeles că obişnuiesc să umfle nejustificat facturile la service în comparaţie cu alte reprezentanţe Skoda din regiune”, a precizat în încheiere Ramona Giurgi.

CASETĂ

În ce afaceri mai este implicat patronul „Open Service” SA

Societatea „Open Service” SA Iaşi a fost înfiinţată în anul 1995 şi îi are ca acţionari pe Claudiu Iacob (născut la data de 1 martie 1956, în localitatea vasluiană Avereşti) – 78,85%, Andrei Mihai Iacob (17 iunie 1985, Iaşi) – 5%, Daniel Ioan Iacob (24 iunie 1983, Iaşi) – 5%, Tatiana Aurelia Iacob (11 aprilie 1958, Iaşi) – 10% şi societatea „Constucţii Grup” SRL Iaşi – 1,15%.

Societatea, al cărei unic administrator este Claudiu Iacob, a încheiat anul 2008 cu un profit net de 124.706 RON, la o cifră de afaceri de 33,57 milioane RON, rezultate obţinute cu 76 de angajaţi (număr mediu).

Conform site-ului ANAF, societatea „Open Service” SA Iaşi înregistra, la data de 30 iunie 2009, următoarele obligaţii restante la bugetele de stat:

¤ Bugetul de stat = 24.973 RON
¤ Bugetul asigurărilor sociale de stat = 67.615 RON
¤ Bugetul asigurărilor pentru şomaj = 0
¤ Bugetul asigurărilor de sănătate = 17.809 RON
TOTAL: 110.397 RON

Desigur, datorii la bugetele de stat de 1,1 miliarde lei vechi pentru o firmă cu o cifră de afaceri de peste 33 milioane RON reprezintă o „picătură într-o halbă”, dar pot tradă o lipsă (chiar şi temporară) de lichidităţi.

În ceea ce îl priveşte pe acţionarul majoritar Claudiu Iacob, acesta mai deţine participaţii şi la alte firme, cum ar fi:

¤ „Proaxa” SRL Iaşi
¤ „Construcţii Grup” SRL Iaşi
¤ „Cido trading” SRL Iaşi – întrerupere temporară de activitate
¤ „Open Auto” SRL Iaşi – întrerupere temporară de activitate
¤ „Proiect Grup” SRL Iaşi – întrerupere temporară de activitate

.

Citește și
14 Comentarii
  1. pt politie spune

    Nu este posibil ca o masina sa circule mai mult de 3 luni cu numare provizorii astfel incat sigur se fac niste autorizatii de circulatie false. Politia rutiera ar trebui sa faca un control la aceasta situatie si sa nu mai elibereze numere provizorii pt aceasta firma. Cel care este prins risca dosar penal.

  2. gama spune

    Cred ca si noi ne confruntam cu o situatie similara. Masina a iesit din fabrica pe 16 sept si ni se tot spune ca vom intra cat mai curand in posesia ei. Oricum, Open Service este o firma care nu se respecta, ce sa ne mai mire ca nu-si respecta clientii!?! Insa, la un moment dat o sa li se infunde…

  3. grigo spune

    as dori achizitionarea unei scoda octavia pentru ca am avut multe probleme cu cei de la tester care crdeam ca sunt de rea credinta dar dac se aude si despre scoda cred co sa merg cu dacia in continuare
    oricum am avut o problema cu un Land Rover Defender si dintro diagnoza anterioara mi sa zis ca trebue sa schimb rulmentii iar defapt era grupul cand am plecat cu masina au zis ca nu au elevator pentru asa ceva

  4. Andrei spune

    Eu am asteptat 4 luni, si abia dupa ce m-am dus cu avocati au binevoit sa aduca masina, masina care nu era platita la importator desi eu dadusem toti banii.
    Cu toate astea si acum mai am probleme cu ei si imi sunt datori.

    NU cumparati de la OpenService Iasi. Teapa sta la coltul showroomului.

  5. mihai21 spune

    Nu mai exista lege si bun simt in Romania.
    E clar, o familie de hoti…

  6. siro spune

    salut…..yos din constanta…..am citit tot articolul despre probleme de la OPEN>…..sa stitzi k si in cta se intampla asa cva…….trebe sa ne obisnuim cu gandul….suntem romani….deci traim in romania si asta ne ocupa tot timpu…

  7. mihai spune

    Eram sa o patesc si eu cu Open Iasi, dar am vazut ca sunt marlani si am plecat la Brasov
    Am cumparat o Skoda Octavia 2 si a fost ok cu timpul de asteptare.
    Iacob este un ecscroc cunosc un mecanic de la ei care mi-a spus daca mergi cu masina la ei si ai nevoie de ceva piese mecanicul te rezolva inlocuind piesa ta stricata cu una buna de la masinile aflate in reparatie de la clienti.
    Feritiva de OPEN SERVICE IASI.

  8. George spune

    Eu am cumparat de la open service o skoda octavia si am achitat 50% avans.Dupa 3 luni de asteptare m-au sunat ca masina este in vama si sa vin sa achit restul de bani. Dupa ce le-am dat banii, m-au aburit ca sunt probleme cu vama si asa au mai intins-o 2 luni. In total am asteptat 5 luni. Pe factura in loc de 600 milioane mi-au trecut 400. Am observat abia cand trebuia sa fac casco, ca nu iesea valoarea. M-am dus si i-am luat de par. Initial au zis ca e vina mea ca nu am verificat. Apoi le-am zis ca chem garda financiara si sa-mi dea inapoi diferenta de bani, ca aveam OP-urile cu 600mil. Au gasit un facturier mai vechi, pastrat special pentru cazuri dintr-astea, probabil, si mi-au refacut factura. Cat despre anvelope, in toata tara skodele vin cu Michelin, doar la open service cu Matador. Ce sa mai vorbim de revizii – te usuca de bani. Ba mai rau am auzit de la un mecanic care a lucrat acolo, ca nu schimba filtrele, uleiul il scurg doar pe jumatate si iti mai completeaza 2-3 litri din 5(asta am constatat si eu). Acum tre sa fac revizia de 60.000 si o sa ma duc intr-un service calumea. Sper sa nu am surpriza sa constate aia ca filtrul de motorina nu a fost schimbat niciodata.

    Concluzia: Evitati OPEN SERVICE IASI.

  9. octav spune

    ce se mai aude cu open service astia? sper ca au dat faliment si ca patronul e deja la puscarie. nu?

  10. cristina spune

    SUNT NISTE NENOROCITI PE CARE NU II VERIFICA NIMENI,SUNT MANA IN MANA CU ‘LEGEA”,FAC CE VOR EI CU BANII CLIENTILOR,MAI ALES A CELOR CARE ACHITA INTEGRAT FACTURA.STAI SI ASTEPTI MULT SI BINE SA ITI DEA EI CARTEA DE IDENTITATE A MASINII.eU AM ACHITAT MASINA INTEGRAL LA INCEPUTUL LUI AUGUST 2007 SI MI-AU ELIBERAT CARTEA DE IDENTITATE ABIA PE 13 IANUARIE 2008,CU NISTE EXPLICATII PUERILE DIN LUNA IN LUNA SI CU ASUMAREA PROPRIEI LOR RASPUNDERI CA IN FATA POLITIEI NU SE VA INTAMPLA NIMIC CU ACELE ASIGURARI ELIBERATE LUNAR.ABIA CAND AM RECURS LA AMENINTARI SI EVIDENT DUPA CE MA INTERESASEM SI AFLASEM CA NU ACHITASERA MASINA LA FABRICA IN CEHIA,AU BINEVOIT SA IMI ELIBEREZE DUPA CUM SPUNEAM CARTEA LA MIJLOCUL LUNII IANUARIUE.NU FACETI SUB NICI O FORMA SERVISUL LA EI,SUNT NISTE SMECHERI,VA IAU BANI PE CE NU SCHIMBA.FACETI SERVISUL LA ORICE SERVIS CARE ARE AUTORIZATIE,CA NU SE INTAMPLA NIMIC,SKODA ESTE O MASINA FOARTE BUNA A CAREI GARANTIE NU ARE NEAPARAT LEGATURA CU BANDITII ASTIA DIN IASI!!!!!!!!!!!!!!!!OPEN SERVICE DEALER SKODA—–ESTE O MARE RUSINE PENTRU REPREZENTANTA SKODA IN ROMANIA!SPER SA SE DISFIINTEZE!!!!!!!!!!!!!!!

  11. ionel spune

    Abia acum dupa ce mi-am cumparat masina am apucat sa citesc parerile aici pe acest articol. Eu am platit masina acum trei saptamani si marti am ridicat-o. E vorba de o noua Octavia Tour. Nu stiu cum de la mine a durat asa putin. Sper sa nu am probleme. Oricum domnul de la vanzari s-a purtat foarte frumos cu mine si am obinut si un discount foarte bun la masina.
    Cat despre service….nu stiu ce sa zic. O sa vedem la prima revizie care o am inclusa la ei.
    A mai sunat cineva la importator sa vada care mai este situatia cu ei?

  12. d.h. spune

    Eu unul m-am lamurit. Vreau sa cumpar o Skoda, dar cred ca o sa merg in alta parte sa o iau. Au prea multe reclamatii iar un reprezentant de la showroom m-a list deja la misto spunandu-mi ca plangerile astea sunt povesti. Deja nu vreau sa mai stay de vorba cu ei..

  13. Cornel A spune
  14. pop sorina spune

    Mi s-a întamplat şi mie. Nu-mi eliberau CI a autoturismului, am luat legatura cu cel de la Porsche, cu poplitia , cu televiziunile din Iaşi, cu Protecţia Consumatorului.După vreo 40 de zile am pretins daune şi le-am primit. Nu vă lăsaţi, sunt nişte escroci de talie mare.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.