Consumul casnic s-a temperat în primele 6 luni din 2009

0

Consumul casnic in gospodarii a inregistrat o crestere temperata, de 17% la jumatatea acestui an, dupa ce in perioada similara din 2008 a marcat un spor de 22%, se arata intr-o cercetare GfK România, care apreciaza ca majorarea valorii cosului de cumparaturi a stat la baza acestei evolutii.

“Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat”, a afirmat directorul general GfK România, Andi Dumitrescu.

Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansând cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrând un plus de 17% in moneda nationala.

Tabletele de ciocolata sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare.
Influentata in primul rând de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului, comparativ cu perioada similara din 2008.

Dintre produsele de baza monitorizate de GfK, uleiul s-a mentinut relativ constant (plus 2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.

În segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile care nu si-au diminuat ratele de crestere, atingând volume cu aproape 9% mai mari decât in prima jumatate a lui 2008.

Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.
Sucurile necarbogazoase, o categorie “vedeta” a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%), a inregistrat in prima jumatate a acestui an o crestere sub 5%.

În cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe si produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%).
Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul se mentin pe un trend ascendent, inregistrând cresteri in volum in jur de 5%.

Studiul GfK are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK România, având la baza un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ national.

Informatiile se refera la primele 6 luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. GfK România este cel mai mare institut de cercetare de piata din România, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane de euro in 2008.

Activitatile Grupului GfK sunt impartite in trei segmente: Cercetare Ad Hoc (Custom Research), Cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice (Retail and Technology) si Media.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.