“Berarii României” anunţă vânzări de 8,3 milioane de hectolitri

0

Asociatia “Berarii României”, cea mai mare organizatie de profil din România, anunta pentru primul semestru al anului 2009 un volum al vânzarilor membrilor sai de 8,3 milioane de hectolitri de bere, in crestere fata de nivelul de 7,9 milioane de hectolitri inregistrat in perioada similara a anului trecut.

Întreaga piata de bere a inregistrat o scadere de 10% a volumului total de vânzari, de la 9,9 milioane de hectolitri in primul semestru din 2008 la un volum estimat de 9 milioane de hectolitri pentru aceeasi perioada a acestui an.

“Berarii României” apreciaza ca situatia are loc pe fondul crizei economice generale, care a determinat o scadere a puterii de cumparare a românilor si schimbari in obiceiurile de consum ale acestora.

Astfel, desi românii continua sa aprecieze berea, ei o consuma mai rar si in cantitati mai mici decât in anii anteriori. În egala masura, factorul meteorologic a condus la scaderea volumului de vânzari, vremea in acest an fiind mai rece si mai ploioasa, mai ales in primul trimestru al acestui an.

La nivelul Asociatiei “Berarii României” volumul din primul semestru insumeaza vânzarile celor cinci membrii producatori de bere: Heineken România, InBev România, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries.

Volumul la nivel asociatiei a inregistrat o usoara crestere de 5,06%. Majorarea volumului raportat reprezinta de fapt o consolidare a vânzarilor, rezultata din contributia Romaqua Group, companie care s-a alaturat Asociatiei la inceputul anului 2009 si din fuziunea companiei Heineken cu Bere Mures.

“Este evident ca situatia mediului economic general are o influenta si asupra industriei de bere, desi impactul este mai mic fata de alte industrii. Previziunile pentru cea de a doua jumatate a anului sunt greu de facut in acest moment.

Va trebui sa vedem cum se incheie sezonul de vara, dar si acesta deja da semne ca este mai slab decât in anii anteriori”, declara presedintele Asociatiei “Berarii României”, Stephan Maria Weber.

El mai arata ca la nivel de industrie vor fi facute eforturi pentru a cultiva o cultura locala a berii, pentru a informa consumatorii despre beneficiile unui consum moderat de bere, dar si pentru a-i face sa gândeasca in mod responsabil despre consumul de alcool.

“Urmatoarele activitati ale Asociatiei se vor concentra in aceste directii, astfel incât sa continuam sa consolidam reputatia industriei, atât in ochii consumatorilor, cât si ai autoritatilor”, a adaugat Stephan Maria Weber.

Asociatia “Berarii României” a fost fondata in 2004 de producatorii de bere Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries si Ursus Breweries, la inceputul acestui an alaturându-se Romaqua Group. Membrii Asociatiei acopera peste 80% din industria berii din România.

Din anul 2008 Asociatia “Berarii României” este membra a organizatiei “Berarii Europei”.
Industria berii din România este un sector cu un puternic impact si o contributie importanta la economia locala, consumul de bere fiind acoperit in proportie de 98% de productia interna.

La nivelul anului trecut, investitiile raportate de membrii Asociatiei insumau 200 milioane de euro. Industria berii asigura in mod direct 6.700 de locuri de munca, iar contributia totala la bugetul de stat se ridica la 272 milioane de euro, precizeaza comunicatul transmis de “Berarii României”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.