Banca Mondială ne ia 35 de milioane de dolari înapoi pentru că n-am găsit pe ce să-i cheltuim

0

Ministerul Finanţelor a realizat proiectul unei hotărâri de guvern care prevede anularea unei tranşe de 35 de milioane de dolari, dintr-un împrumut total acordat în 2006 sectorului Transporturilor din România, în valoare de 225 milioane de dolari.

.

Măsura reducerii liniei de credit, care poartă de obicei o dobândă mică de sub 4%, a fost convenită într-un schimb de scrisori al Guvernului cu Banca, arată Ministerul Finanţelor într-un comunicat de presă, de ieri.

Potrivit acestuia, din suma totală de 225 de milioane de dolari, 45 de milioane urmau să fie contribuţia României la programele finanţate din aceşti bani. Termenul-limită pentru tragerea împrumutului expiră la finele anului, însă e puţin probabil că în perioada scurtă de timp se va putea cheltui întregul împrumut.

Gradul scăzut de absorbţie a dus la anularea tranşei de 35 de milioane de dolari.

Aceasta rezultă şi din nota de fundamentare realizată de către Ministerul Finanţelor. „Date fiind condiţiile economice actuale şi solicitarea Guvernului României adresată Instituţiilor Financiare Internaţionale de a acorda sprijin financiar, este necesar să fie revizuit portofoliul actual de împrumuturi în vederea unei eventuale disponibilizări a sumelor neangajate“, spune ministerul.

Acordul cu BM expiră la finele acestui an. În luna iulie erau trase din împrumut doar 40 de milioane de dolari, adică mai puţin de 18% din banii la dispoziţie.

În cei cinci ani scurşi de atunci nu s-a construit nici o centură ocolitoare, iar banii cel mai probabil vor fi pierduţi dacă BM nu va accepta prelungirea acordului şi împrumutului cel puţin încă un an.

Planurile prevedeau construirea unor centuri ocolitoare noi, cu două benzi pe sens pentru Reghin, Mediaş, Târgu-Mureş, Braşov şi Bacău.

Deşi se pierd împrumuturi cu dobândă modică acordată de Banca Mondială, Ministerul Transporturilor a anunţat recent, în mai multe rânduri, intenţia sa de a lua credite pentru întreţinerea drumurilor naţionale sau pentru plata salariilor la societăţi de cale ferată.

Sursa: Cotidianul

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.