Berceanu: Nu are rost să dăm acum oameni afară şi să angajăm peste un an

0

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, considera ca la companiile din sectorul feroviar sunt necesare o serie de masuri, o solutie in situatia actuala fiind mentinerea personalului, dar cu alte costuri.

“Nu are rost sa dam acum afara si peste un de zile, când se reiau anumite activitati, sa fie facute angajari.
Sigur putem sa discutam de compensari salariale, dar nu are rost sa dam acum afara.

Acolo preferam o solutie care sa mentina acea persoana, poate cu niste cheltuieli salariale mai mici, facând alte tipuri de schimbari”, a explicat Berceanu.
La Ministerul Transporturilor au loc miercuri (26 august 2009) discutii intre directorii celor 3 companii feroviare de stat, subsecretarul de stat in MTI Constantin Axinia si liderii sindicatelor din domeniu.

Directorul general al CFR Marfa, Mihai Frasinoi, declara la inceputul acestei saptamâni ca CFR Marfa va trebui sa disponibilizeze jumatate dintre cei 17.400 de angajati ai companiei pentru a avea un buget echilibrat.

“Pentru a echilibra compania si bugetul sau de venituri si cheltuieli trebuie sa disponibilizam 50% din cei 17.400 de angajati, asta cât mai curând. Înca se fac analize pentru a stabili exact care sunt posturile afectate de aceasta masura”, a spus directorul general CFR Marfa.

Acesta a precizat ca in contractul colectiv de munca nu sunt prevazute plati compensatorii pentru viitorii disponibilizati. Pâna in prezent, compania a trimis, din iulie, 7.000 de angajati in somaj tehnic pentru trei luni in vederea scaderii fondului de salarii.

FMI a cerut Guvernului României ca CFR Marfa sa fie pregatita, astfel incât in 2010 sa fie privatizata.

Ministrul Transporturilor a afirmat, in urma misiunii FMI de la inceputul lunii, ca in cazul CFR Calatori este necesara o marire a subventiei, deoarece, daca in 2008 aceasta a ajuns la 1,3 miliarde lei, in 2009 subventia a fost de doar 600 milioane lei, ceea ce nu permite functionarea companiei.

El a explicat ca majorarea subventiei la CFR Calatori ar salva situatia din sistem, in conditiile in care banii vor merge ca taxa de utilizare a infrastructurii catre CFR SA, iar, ulterior, aceasta companiei isi va putea plati datoriile catre furnizorii de electricitate, datorii care se cifreaza la 1,3 miliarde lei.

În ceea ce priveste compania CFR Infrastructura, Berceanu a subliniat ca si aici trebuie redimensionata activitatea, inclusiv in privinta numarului de personal.

“Le-am explicat (nr FMI) ca, si daca avem personal zero, CFR Infrastructura nu se poate sustine cu veniturile incasate din taxa de utilizare a infrastructurii rutiere”, a spus Berceanu.

Pe de alta parte, Berceanu a precizat, la prezentarea proiectului de restructurare a agentiilor din subordinea MTI, ca 4.986 de persoane au fost disponibilizate de la inceputul anului la CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa si ca disponibilizarile vor continua la aceste societati si in a doua jumatate a anului, in urma unor discutii cu sindicatele, mai ales ca cele trei societati sunt monitorizate de FMI, in cadrul acordurilor pentru pachetul de finantare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.