Guvernul german solicită o protecţie mai mare a datelor pe Internet

0

Ministrul german al agriculturii si al protectiei consumatorilor, Ilse Aigner, a solicitat miercuri (26 august 2009) furnizorilor de Internet sa ofere garantii mai mari de protectie a datelor, avertizându-i pe utilizatori asupra riscurilor posibile care strabat reteaua, relateaza agentia spaniola de stiri EFE.

“Furnizorii de servicii trebuie sa-si asume responsabilitatea in ceea ce priveste asigurarea securitatii pe internet”, a spus Aigner, miercuri, la Berlin.

Din punctul sau de vedere, portalurile de internet ar trebui, de exemplu, sa foloseasca configuratii prestabilite de securitate, pentru a proteja intr-o maniera mai eficace datele personale ale utilizatorilor.

În acest sens, birourile de protectie a consumatorilor au sanctionat, in iulie, cinci portaluri de retele sociale:
Facebook, MySpace, Lokalisten, Wer-kennt-wen y Xing, pentru folosirea datelor private ale persoanelor inregistrate fara a beneficia de consimtamântul prealabil al acestora.

Aigner considera ca “problema de baza este ca utilizatorii nu sunt suficient de constienti de riscurile pe care le implica abonarea la aceste retele” si ii avertizeaza pe oameni sa fie mai atenti in momentul in care isi pun datele personale la dispozitie.
Acest lucru le poate crea prejudicii mult mai mari decât se crede, inclusiv pentru cariera profesionala.

Conform unui studiu realizat recent de Institutul Dimap la solicitarea Guvernului, mai mult de a IV-a parte din firmele intervievate, mai exact 28%, folosesc internetul pentru a-si monitoriza posibilii candidati la un post in cadrul societatii. În acest scop, firmele folosesc atât site-urile oficiale de locuri de munca, cât si alte pagini de internet pe care sunt gazduite diferite retele sociale.

În acest mod, firmele reunesc diferite tipuri de informatii personale ale candidatilor, pornind de la interese si hobby-uri si terminând cu fotografiile.
În 4 din 5 cazuri, firmele care obisnuiesc sa foloseasca acest tip de investigare in procesul de selectie decid sa cheme sau nu candidatii la interviu in functie de ce gasesc.

Un procent de 70% dintre cetatenii germani folosesc zilnic internetul, dupa cum arata datele detinute de birourile de protectie a consumatorilor.
Responsabilul cu Protectia Consumatorului promoveaza doua initiative menite sa furnizeze sfaturi utilizatorilor in legatura cu modul in care internetul poate fi folosit intr-un mod sigur si eficace.

Este vorba de portalurile “Internautii au drepturi” si “Consumatorii, in siguranta pe internet”, elaborate de Universitatea Tehnica din Berlin.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.