Hotel Tudor Palace: şi-a pus stele de unul singur şi îi invită pe clienţi să ia micul dejun în stradă!

2

– O situaţie demnă de Bantustan se derulează de o bună bucată de vreme la un hotel ieşean care îşi arogă trei stele, deşi este, de fapt, un cămin studenţesc din campusul Tudor Vladimirescu transformat în unitate de cazare şi botezat pompos „Hotel Tudor Palace”

.

Aşa-zisul restaurant de la parter este deţinut de o societate comercială, iar spaţiile de cazare de o alta. Întrucât între cei doi patroni au apărut animozităţi, turiştii hotelului s-au trezit că nu mai au acces la serviciile de mic dejun (căci aceastea erau asigurate în localul deţinut de „duşman”).

Deoarece preţul cazării, 180 RON pe noapte, include şi mic dejun, clienţii au cerut, pe bună-dreptate, să primească toate serviciile pentru care au plătit.

Şeful hotelului, Ciprian Constantin Hulub, care în acelaşi timp este şi acţionarul firmei administrator, SC HCC Polar SRL, a găsit soluţia salvatoatre şi anume expedierea clienţilor, care au „pretenţia” de a consuma micul dejul achitat deja, la restaurantul Cornelius, aflat la mai bine de 800 de metri distanţă.

A scăpat cu jumătate din amenda minimă

Un client nemulţumit de faptul că pe site-ul www.hoteltudorpalace.ro erau enumerate mai multe servicii care nu se regăsesc la faţa locului a cerut explicaţii de la Ciprian Hulub. Acesta din urmă şi-a însoţit explicaţiile cu injurii şi invitaţia de a solicita serviciile altui hotel.

Turistul în cauză a depus imediat o plângere la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Iaşi, fapt ce a dus la depistarea unui întreg şir de nereguli.

Hotelul care îşi arogă trei stele este în fapt un hotel pentru tineret, o categorie total diferită de unitate de cazare, cu criterii aparte pentru stabilirea categoriilor. Concret, un hotel pentru tineret de trei stele ar fi echivalentul unui hotel de o stea”, a declarat Tonel Cazacu, directorul CJPC Iaşi.

Hotel de trei stele, în loc de hostel de trei brazi

Menţionarea ambiguă a tipului de unitate pentru care s-a acordat autorizaţie de funcţionare poate fi catalogată drept reclamă mincinoasă sau o practică comercială înşelătoare.

„Mai mult, conform noilor reglementări legale, valabile de anul acesta, administratorul ar fi trebuit să-şi schimbe denumirea din actele de funcţionare din «hotel pentru tineret» în «hostel»”, a adăugat Cazacu.

În plus, unitatea respectivă nu are voie să folosească denumirea „stele” pentru a-şi menţiona categoria, ci pe cea de „brad”. Concret unitatea ar trebui să se numească „Hostel Tudor Palace”, categoria trei brazi.

„Drept urmare, societatea a primit o amendă contravenţională în valoare de 30.000 RON, dar pentru că administratorul a achitat-o pe loc, a reuşit să scape doar cu 3.000 RON, adică jumătate din minim, cât îi permite legea”, a punctat Cazacu.

În plus, pentru a nu-şi pierde autorizaţia, administratorul a promis să amenajeze una dintre camere în „salon de mic dejun”.

„Dacă nu-ţi convine, poţi să pleci la alt hotel!

Şirul anomaliilor la Hotelul Tudor Palace începe încă de la primul contact vizual cu clădirea.

Turistul care îşi face rezervare este asigurat că va beneficia de condiţii de hotel de trei stele aşa cum se autonumeşte, pe site-ul unităţii de cazare, însă în realitate dă cu ochii de o clădire care nu diferă de căminele studenţeşti din jur decât prin vopseaua stridentă aplicată la exterior şi acoperişul în şarpantă adăugat după renovare.

Al doilea şoc vine la contactul cu administraţia unităţii care în binecunoscutul stil al „ospitalităţii” hotelurilor româneşti se simte jignită dacă un turist „îndrăzneşte” să solicite informaţii despre actele de autorizare a activităţii sau cere servicii suplimentare precum depozitarea valorilor, cu toate că toate sunt menţionate şi mult-lăudate în descrierea hotelului.

Firma SC HCC Polar SRL, având domeniul de activitate principal „hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare”, a fost înfiinţată în anul 2004 de Hulub Ciprian Constantin, iniţialele numelui acestuia regăsindu-se şi în denumirea societăţii.

La începutul anului 2009, se asociază cu Florin Moraru, care devine acţionar, din data de 8 februarie. Cu cei 10 angajaţi, declaraţi oficial, SC HCC Polar SRL a raportat, anul trecut, o cifră de afaceri de 7,45 miliarde ROL şi un profit net de 1,34 miliarde ROL.

Autor:

Alina UNGUREANU, Financiarul

.


loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. adrian spune

    Mai nu stiu ce aveti cu saracul hotel, pentru ca eu chiar am fost multumit de serviciile oferite.Chiar este un hotel de 3 stele dupa parerea mea daca e sa ne luam dupa serviciile oferite.Iar personalul e super dragut.

  2. Laurentiu Cremene spune

    Tipic romanesc!In Vest o asemenea fapta se lasa cu o amenda usturatoare sau cu inchiderea hotelului.Sunt cazuri de plingere penala impotriva societatii pentru inselaciune.
    Tare patronul in solving problem:i-a trimis la 800 de metri distanta sa ia micul dejun:)))))))
    CE ANIMOZITATI???RElatiile dintre 2 firme sunt stipulate untr-un contract,care sunt sigur ca nu exista!!!!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.