Toyota îşi reduce producţia globală cu 28%

0

Producatorul auto japonez Toyota Motor Corp a anuntat vineri ca va reduce capacitatea de productie la una dintre fabricile sale din Japonia, transmite AP.

Compania va suspenda productia la una dintre cele doua linii de productie la o fabrica din prefectura Aichi din primavara anului viitor pâna in a doua jumatate a lui 2011, reducând capacitatea totala cu 220.000 de vehicule, a anuntat Paul Nolasco, purtator de cuvânt al Toyota.

În prezent, compania poate produce aproximativ 10 milioane de vehicule anual, dar in acest an Toyota intentioneaza sa reduca productia globala la 6,68 milioane de vehicule, o reducere de 28% fata de cele 9,24 milioane produse anul trecut.

Toyota beneficiaza de cresterea cererii pentru autoturismul sau Prius, cel mai bine vândut model din Japonia in ultimele luni, dupa ce subventiile guvernului nipon au dus la cresterea cererii pentru vehiculele eficiente energetic.

Toyota Motor Corp a raportat recent pierderi de 77,8 miliarde yeni (590 milioane euro) in primul trimestru al exercitiului fiscal 2009-2010, dar a estimat ca pe ansamblul anului pierderile sale vor fi mai mici decât estimase anterior, gratie relansarii anumitor piete, in urma masurilor de sprijin guvernamental.

În exercitiul aprilie 2009-martie 2010, compania japoneza se astepata la pierderi de 450 miliarde yeni (3,4 miliarde euro), in loc de pierderi de 550 miliarde yeni cât estima initial.

De asemenea, estimarile referitoare la pierderile operationale au fost reduse de la 850 miliarde yeni la 750 miliarde yeni.
În schimb, in primul trimestru al exercitiului fiscal in curs (perioada aprilie-iunie 2009) Toyota a inregistrat pierderi nete de 77,8 miliarde yeni (590 milioane euro), fata de un profit net de 353,6 miliarde yeni in perioada similara a anului trecut.

De asemenea, cifra de afaceri a constructorului auto nipon a scazut cu 38% pâna la 3.840 miliarde de yeni. Vânzarile mondiale de autovehicule Toyota au scazut cu 27,9% in ritm anual pâna la 1,401 milioane unitati.

Scaderea vânzarilor a fost una semnificativa in America de Nord (minus 46,9%) si mai lejera in Europa (minus 29,2%), Japonia (minus 20,5%) si restul Asiei (minus 26%).

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.