BRD şi-a retras sigla din spoturile „Land of choice” în urma scandalului Udrea

0

Oficialii BRD-Groupe Societe Generale au explicat joi (27 august 2009) la comisia parlamentara de ancheta, ca banca si-a retras sigla din spoturile Ministerului Turismului de promovare a României in urma scandalului izbucnit in presa pe marginea acestui parteneriat.

“Susceptibilitatea publica, scandalul public reprezinta un element de deceptie pentru noi in ceea ce priveste implicarea BRD in acest scandal.

Daca nu ar fi existat acest element de surpriza, am fi tratat acest contract ca pe orice alt contract si este posibil ca BRD sa fi aparut mai mult decât o face in acest moment in aceasta campanie, dar faptul ca aparem mai putin nu ne deranjeaza in nici un fel”, a explicat presedintele-director general al BRD-Societe Generale, Patrik Gelin, la audierile de joi (27 august 2009) de la comisia parlamentara.

Directorul de comunicare al BRD, Bianca Dordea, a mentionat ca, initial, parteneriatul cu MT prevedea ca intr-un eveniment de promovare a turismului românesc organizat in Franta, la turneul de tenis de la Roland Garros, logoul bancii si sloganul BRD, Proud Supporter of Romania (BRD – mândru sustinator al României, in limba engleza), sa fie prezente in manifestarile de promovare.

“Ulterior, in urma unor discutiilor care au existat, s-a decis inlaturarea siglei noastre, pentru ca o asemenea initiativa, pe care am considerat-o de bun augur ca sprijin in sustinerea imaginii României, a fost atât de controversata, am considerat ca este fair sa iesim din aceasta situatie si sa demonstram ca nu am avut nici un interes comercial”, a mentionat Dordea.

Ea a spus ca spoturile realizate prin parteneriatul MT-BRD au fost prezentate la Roland Garros, dar fara sigla BRD.
“Spoturile au fost lansate la Roland Garros, in cadrul turneului de acolo, fara sigla BRD.

Mai mult, sponsorul intregului eveniment era BNP Paribas, un competitor de-al nostru.
În cadrul acestei mari actiuni s-a lansat si brandul “Romania, Land of Choice”, iar noi am considerat ca este fair sa nu intram in toata povestea asta.

Iar, ulterior, spoturile difuzate la CNN si Eurosport, fara sigla BRD”, a precizat Dordea.
Ea a adaugat ca a aflat din presa ca spoturile respective, la finantarea carora a participat BRD, au fost difuzate la CNN si Eurosport din data de 1 august 2009.

Vicepresedintele comisiei, social-democratul Nicolae Banicioiu, a precizat ca, desi spoturile au fost difuzate incepând cu 1 august, contractele de difuzare, cu televiziunile respective, au fost semnate din 7 august, iar contractele de difuzare au fost platite din bani publici.

“Difuzarea a fost platita din bani publici. De aceea, protocolul suscita interesul comisiei. Practic, nu-mi puteti da un raspuns legat de momentul difuzarii pe Eurosport si CNN.

Este important, mai ales ca unele suspiciuni au aparut in presa de la 1 august, ceea ce e un pic curios, având in vedere ca acel contract s-a semnat pe 7 august”, a spus Banicioiu.

Referitor la acest aspect, oficialii BRD au mentionat ca banca a participat doar la realizarea spoturilor, nefiind implicata in difuzare sau alte aspecte ulterioare.

“Participarea BRD se limiteaza strict la finantarea spoturilor publicitare. Ceea ce s-a intâmplat ulterior, nu mai este implicarea BRD. De asemenea, am si decis sa retragem sigla BRD din aceasta campanie”, a spus Patrik Gelin.
Deputatii s-au aratat interesati si de motivul pentru care BRD a semnat un act aditional la protocolul initial.

Oficialii BRD au aratat ca acesta a fost semnat, in primul rând, pentru a se preciza exact suma la care se ridica finantarea programului de promovare turistica de catre BRD, pentru ca banca sa-si poata deduce TVA-ul, beneficiu oferit sponsorilor, prin lege.

“Conform legii sponsorizarii, sponsorul are dreptul de a face cunoscut ca este sponsor in acea activitate, prin marcarea numelui si siglei. Un alt beneficiu pe care legea il ofera este posibilitatea deducerii fiscale.

Acesta este motivul pentru care exista un act aditional, acela de a preciza suma. Contractul de sponsorizare te obliga sa mentionezi suma.
Suma nu era prevazuta initial, ea a fost cunoscuta la momentul finalizarii clipurilor publicitare”, a explicat directorul Directiei Juridice din BRD, Mihai Selegean.

La final, deputatii au precizat ca scopul audierii oficialilor BRD este de a clarifica o coincidenta intre rescadentarea unui credit al ministrului Turismului, Elena Udrea, si parteneriatul dintre banca si minister.

“Motivul pentru care, din pacate, ati fost implicati in aceasta dezbatere publica este ca exista o coincidenta prin faptul ca Elena Udrea, ca cetatean, si-a reesalonat un credit la dumneavoastra.

Este o coincidenta ca ministrul Turismului, Elena Udrea, a initiat o colaborare cu dumneavoastra, in care se angaja sa realizeze o campanie publicitara care va viza direct.

Aceste coincidente v-au adus in situatia de a fi in fata noastra. În Franta, daca s-ar fi intâmplat asa ceva, un ministru ar fi demisionat”, a afirmat deputatul PSD Dumitru Chirita.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.