Jumătate din dealerii auto germani sunt ameninţaţi de faliment

0

În ciuda subventiilor de la stat, situatia din industria auto germana se acutizeaza. Potrivit unei analize realizate de compania de consultanta Roland Berger, vremurile mai grele abia acum urmeaza sa vina, iar cei mai afectati vor fi dealerii germani de automobile, scrie ziarul Die Welt.

Expertii sunt de parere ca expirarea primei de casare va duce la o crestere a numarului de falimente in intreaga industrie auto, in industria auto germana fiind in pericol 90.000 de locuri de munca.

Din studiul realizat de compania Roland Berger reiese faptul ca situatia este deosebit de precara in cazul dealerilor auto, in ciuda faptului ca acestia, multumita primei de casare, vând mai multe automobile anul acesta, in raport cu anul trecut.

Ralf Landmann, partener Roland Berger si autor al studiului, afirma ca este vorba de un efect preferential, acest efect asistat urmând sa se intoarca contra dealerilor ca un bumerang, in asa fel incât, dupa expirarea primei de casare, aproape fiecare al doilea dealer auto german este amenintat de faliment, spune el.

Criza economica de durata a scos la iveala problemele din industria automobilistica, care sufera din cauza supracapacitatilor si a retelelor de dealeri prea mari.

Daca statul federal nu ar fi stimulat artificial cererea de noi automobile prin prima de casare de 2.500 de euro, recesiunea ar fi afectat inca si mai mult producatorii auto si i-ar fi ingenuncheat deja pe unii din cei circa 27.000 de dealeri auto din Germania.

Conform lui Landmann, reducerea cererilor si profiturile in scadere ameninta mai ales marile grupuri de dealeri auto, care in ultimii ani au facut totul asa cum trebuie.

Tocmai acele companii care au investit multi bani in propria crestere sunt cele care urmeaza sa sufere acum din cauza crizei creditelor si sa-si faca griji in ce priveste existenta lor. Saptamânile trecute, in marile orase germane s-au inregistrat in masura mai mare falimente ale unor mari dealeri auto.

La inceputul lui iulie, compania de traditie Niedermair & Reich, care se ocupa de comercializarea modelelor Ford, a trebuit sa inchida doua filiale la Munchen.

În opinia companiei Roland Berger, dealerilor germani de automobile le ramân doua posibilitati pentru a se apara contra crizei – economisirea si o reorganizare radicala a retelelor de dealeri de catre producatori.

Conform studiului, companiile ar putea sa scada costurile de distributie cu pâna la 12%, fara ca performanta sa se reduca neaparat. Pozitia concurentiala ar putea de asemenea fi intarita printr-o unificare a dealerilor mai mari si mai performanti, adauga Landmann.

Spre deosebire de dealerii din SUA, cei germani stau ceva mai prost in ce priveste marimea si vânzarile.
În timp ce, in SUA, dealerii auto vând in medie 700 de automobile noi pe an, la dealerii germani aceste cifre se situeaza intre 120 si 180.

Cifrele de vânzari variaza ce-i drept foarte mult in cazul dealerilor auto germani, arata Landmann, insa pentru a fi profitabili ofertantii germani ar trebui sa se straduiasca sa obtina aceleasi rezultate la vânzari precum cei americani.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.