Frumuseţea se cumpără…cu 73.000 de euro (din fonduri europene)!

0

– Pe data de 27 august, SC Blue Line Center SRL Suceava a finalizat implementarea tehnică a unui proiect european constând în dotarea unui salon de înfrumuseţare cu circa nouă tipuri de aparate de ultimă generaţie

.

Proiectul, în valoare totală de 73.000 euro, a fost declarat eligibil în luna februarie anul curent, urmând a primi finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Regional (POR), Axa 4. Sprijinirea Dezvoltării Mediului de Afaceri Regional şi Local, Domeniul 4.3. Sprijinirea Dezvoltării Microîntreprinderilor.

Pentru implementarea proiectului numit „Dotare salon coafură şi înfrumuseţare cu echipamente şi dotări specifice”, societatea a apelat la extinderea liniei de credit pentru a cumpăra aparatura necesară utilării noilor compartimente de modelare corporală.

Contribuţia nerambursabilă este de 30%, astfel că circa 15.000 euro reprezintă efort financiar propriu. Tot din surse proprii, dar în afara proiectului, am realizat extinderea salonului cu circa 180 metri pătraţi, ajungând la 400 metri pătraţi, în prezent. În spaţiul adiţional obţinut vom monta aparatura achiziţionată şi vom amenaja noile compartimente de înfrumuseţare”, ne-a declarat Livia Gafencu, administratorul salonului Blue Line Center din Suceava.

.

Echipamentele vor fi fotografiate şi înseriate de reprezentanţii ADR

.
Înainte de a completa cererile de finanţare (fază necesară pentru a primi banii europeni), societatea mai are de trecut peste controlul tehnic decisiv din partea reprezentanţilor Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est (ADR NE).

Aceştia se vor asigura că aparatura montată în salon corespunde din punct de vedere tehnic, iar seriile echipamentelor coincid cu cele din contract. Fiecare aparat va fi fotografiat şi înscris în registrele de control, astfel încât, la verificările viitoare, inspectorii ADR să poată depista orice modificare intervenită în derularea proiectului.

„Pe 23 iulie a avut loc licitaţia publică pentru desemnarea firmei care urma să ne furnizeze aparatura. Deschiderea plicurilor cu oferte a avut loc la sediul societăţii, în prezenţa reprezentanţilor ADR Nord-Est. Criteriul de selecţie a fost preţul cel mai bun la aparatura cea mai performantă. Câştigătoare a fost desemnată firma Top Line SRL din Bucureşti. Acum câteva zile (pe 27 august n.r.) am terminat implementarea tehnică a proiectului, adică am finalizat procedurile de achiziţie, urmând ca pe data de 3 septembrie să sosească aparatura”, ne-a povestit administratorul Blue Line Center.

.

Circa 280.000 RON, pentru aparate de înfrumuseţare

.
În suma achitată către Top Line Management SRL, circa 280.000 RON, este inclusă asistenţa tehnică şi montarea echipamentelor. Angajaţii care vor lucra pe aceste aparate vor beneficia de un training la sediul firmei furnizoare.

„Pentru a putea primi cei 70% din valoare proiectului asigurat prin finanţare nerambursabilă de Comisia Europeană va trebui să trimitem cererile de finanţare, urmând ca în termen de 90 de zile, Ministerul Dezvoltării să onoreze decontarea cheltuielilor eligibile”, a mai precizat Gafencu.

.

Reprezentanţii CE verifică „la sânge” solicitanţii de fonduri europene

.
Lucrurile nu au fost atât de simple pe cât pot părea, întrucât, înainte de implementarea efectivă a proiectului, toate registrele şi raportările economice ale firmei au fost controlate în amănunt de reprezentanţii Comisiei Europene.

Au verificat foarte bine societatea din punct de vedere al credibilităţii şi mai ales al evoluţiei financiare. A contat mult faptul că suntem de nouă ani pe piaţă, înregistrând profit în creştere an de an”, ne-a declarat Livia Gafencu, asociat unic al SC Blue Line Center SRL Suceava.

De asemenea, numărul angajaţilor a crescut de la doi la nouă, câţi există în prezent. „În baza obiectivelor din proiect, vom mai angaja doi kinetoterapeuţi, în prima săptămână din luna septembrie, iar până la jumătatea anului viitor va trebui să lărgim echipa cu încă doi profesionişti”, a continuat Livia Gafencu.

.

Peste 103.800 RON pentru compartimentul de electrostimulare

.
Concret, proiectul presupune achiziţionarea a nouă echipamente de înfrumuseţare şi un soft de coafură.
Dintre acestea, cele mai costisitoare sunt: aparatul anticelulitic sau de modelare corporală, ce ajunge la nu mai puţin de 33.000 RON şi cabina digitală de hidrotermoterapie, de 27.000 RON.

Tot pentru dotarea compartimentului de electrostimulare corporală şi facială, a fost achiziţionat un aparat de microdermoexfoliere, pentru îndepărtarea imperfecţiunilor pielii, în valoare de 26.800 RON şi o unitate de electroterapie corporală de peste 17.000 RON.

În total, pentru înfiinţarea acestui nou compartiment, au fost investiţi peste 103.800 RON, numai în echipamente de lucru.

.

Secretul epilării definitive

.
De asemenea, compartimentul de cosmetică se va îmbogăţi cu un aparat computerizat pentru lifting facial, de 7.500 RON, dar şi unul de epilare definitivă cu lumină pulsată, în sumă de 27.000 RON. Pe lângă acestea, clientele vor avea la dispoziţie şi o combină cosmetică, înglobând 13 funcţii, în valoare de 2.850 RON, precum şi un post de lucru make-up de 3.580 RON.

„Ştiu că multe persoane se plâng de faptul că această epilare definitivă nu ar avea tocmai un caracter permanent. Însă, puţini ştiu că rezultatul procedurii depinde de numărul de impulsuri electrice la care este setat.

De regulă, în cabinetele care practică această procedură, nu se foloseşte intensitatea potrivită pentru a se proteja aparatul şi pentru a-i mări durata de viaţă. Însă, administratorii respectivi nu se gândesc la faptul că cea mai bună reclamă este cea din om în om, iar un client nemulţumit nu poate decât să strice prestigiului unui salon şi chiar unei proceduri, în general, cum este cea de epilare definitivă”, ne-a explicat Livia Gafencu.

Compartimentul de manichiură/pedichiură va beneficia de un set de pile electrice şi alte accesorii în valoare de 14.000 RON.

.

Softul de coafură depăşeşte 7.000 euro

.
Tot în cadrul proiectului va fi achiziţionat un soft special pentru programe computerizate de alegere a celei mai potrivite coafuri pentru fizionomia clientei.

„O cameră video specială captează imaginea persoanei, softul o prelucrează, după care ataşează succesiv mai multe tipuri de coafuri pentru a vedea cum ar arăta clienta sau clientul cu anumite frizuri. Drept urmare, înpreună cu specialistul poate alege cea mai potrivită tunsoare. Şi până în prezent am utilizat un astfel de soft, însă este din generaţia 2005. Acum vom intra în posesia licenţei pentru varianta din 2009, care ajunge la circa 7.000 euro”, a comunicat reprezentantul Blue Line Center.

.

Proiectul trebuie să aducă o cifră de afaceri dublă, în 5 ani

.
După implementarea proiectului, beneficiarul Blue Line Center SRL Suceava trebuie să îndeplinească anumite obiective, asumate prin proiect, printre care se numără şi dublarea cifrei de afaceri într-un interval de cinci ani.

„De la circa 6 miliarde ROL cât am raporat la sfârşitul anului trecut, va trebui să ajungem la peste 12 miliarde ROL, peste cinci ani. După primul an de activitate va trebui să atingem o creşte de 20% şi apoi, progresiv, până la 100%”, a precizat administratorul salonului.

Livia Gafencu s-a arătat încrezătoare, spunând că un astfel de obiectiv este realizabil, întrucât ritmul de creştere anual al cifrei de afaceri s-a încadrat în procentul previzionat.

În ciuda condiţiilor economice de care suntem cu toţii conştienţi, nu pot să spun că a scăzut numărul clienţilor. De asemenea, încasările sunt cam la nivelul anului trecut. După darea în folosinţă a noii baze de înfrumuseţare, consider că acestea vor creşte semnificativ”, a mai precizat Gafencu.

Aceasta a menţionat că pentru a-şi atrage clienţii, va utiliza aceeaşi strategie ca şi până în prezent, şi anume preţuri mai mici decât cele practicate în piaţa de profil.

„Chiar dacă procedurile de înfrumuseţare pe care le vom furniza sunt costisitoare, vom practica preţuri sub cele din alte saloane. De multe ori, o microdermoabraziune sau un epilat definitiv sperie prin preţul practicat în alte centre de înfrumuseţare. De aceea, noi intenţionăm să facem aceste servicii accesibile unui clientele cât mai largi. Nu foloseşte la nimic să achiziţionezi aceste aparate şi apoi să le ţii neutilizate. Mai mult, intenţionăm ca o parte din servicii să le oferim drept bonus pentru clienţii fideli. De exemplu, la cinci coafări sau trei vopsiri să oferim o şedinţă de hidrotermoterapie,  gratuită”, a concluzionat Livia Gafencu.

Autor:

Alina UNGUREANU, Financiarul

.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.