Creşterea vânzărilor Dacia, o provocare pentru modelele Renault

1

Vânzarile Renault sunt sprijinite de majorarea cererii pentru modelul low-cost Dacia, dar cresterea popularitatii acestor masini, care au probleme la servodirectie, geamuri electrice sau la aerul conditionat, reprezinta o provocare pentru alte modele Renault, se arata intr-un articol aparut in “The Wall Street Journal”.

Analistii apreciaza ca modelul Dacia, fara fasoane inutile, care este chiar mai ieftina datorita bonusurilor oferite de guvern, are un pret scazut si este oferita la vânzare la un pret mai redus decât alte modele Renault, mult mai scumpe.

În primele 7 luni din 2009 vânzarile Dacia au crescut pe plan mondial cu 18% fata de perioada similara din 2008, cea mai semnificativa crestere fata de orice alt model.

Luni (31 august 2009), compania Dacia a reluat productia in România, dupa o intrerupere de 4 saptamâni, determinata de efectuarea reviziei tehnice anuale.

Potrivit reprezentantilor Automobile Dacia, efectele acestei pauze de productie de aproape o luna nu se vor reflecta in rezultatele financiare ale companiei de la sfârsitul anului, intrucât a fost asigurat un stoc de productie pentru acoperirea contractelor interne si de export.

Vânzarile Dacia au crescut, in primul semestru din 2009, cu 20,3%, la 153.826 de vehicule, comparativ cu 127.842 vehicule in perioada similara din 2008.

Dacia si-a majorat cota de piata in România cu 2,5% in prima jumatate a anului, pe o piata care a scazut cu 53,7%. Pe unele piete, Dacia a inregistrat rezultate financiare foarte bune, datorita cresterii vânzarilor modelului Sandero.

În Europa, vânzarile Dacia au crescut in primul semestru cu 95,8%, la 101.810 de vehicule, comparativ cu 52.005 vehicule in perioada similara din 2008, vânzarile Logan inregistrând in Germania o crestere de 83,1%.

În regiunile Euromed (Europa Orientala, Rusia, regiunea Maghreb, Turcia) si Eurasia, vânzarile Dacia au inregistrat, in perioada ianuarie-iunie 2009, un declin de 29,3%, si, respectiv, 66,2%.
Totusi, vânzarile Dacia au crescut cu 19,9% in Maroc si cu 56,3% in Algeria.

Însa Michael Tyndall, specialist in industria auto la compania Nomura din Londra, spune ca strategia agresiva a Renault in domeniul preturilor, indeosebi la marca Dacia, ar putea avea efect de bumerang pentru Renault in momentul in care bonusurile guvernamentale vor disparea.

“Exista un risc real ca un model de tip Sandero, cu pret competitiv, sa stabileasca anumite asteptari in rândul consumatorilor care ar putea crede ca toate masinile noi ar trebui sa aiba acelasi pret”, spune Tyndall.

Totusi, in conditiile in care este de asteptat ca vânzarile de masini europene sa scada si in 2010, pe masura ce bonusurile guvernamentale se imputineaza sau dispar cu totul – unii experti prognozeaza o scadere de 10% in 2010 dupa cea de 2% in 2009 – Renault se va baza si mai mult pe Dacia, ca principalul sau… motor de vânzari.

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. MOLNAR spune

    Totusi consider ca fata de pretul de vanzare in Germani, alte state este mai ieftin ca in tara noastra.Acolo pensia nu este dupa 40 ani de munca [6ani facutate ]de 300 euro.Daca si la noi s-ar vinde dupa castigul real.pensia reala vanzarea ar fi mult mai mare de si drumurile sunt cu unic sens catre cimitir daca nu ai noroc, si te intalnesti cu un ;terorist al soselei; beat, fara permis,permis cunparat, drogat etc.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.