Traficul pe canalele navigabile a scăzut cu 40%

0

Traficul realizat pe canalele navigabile in luna august 2009 a fost de 1,65 milioane tone capacitate, mult mai mic cu 41,9% comparativ cu luna august a anului 2008, când traficul ajungea la 2,84 milioane tone capacitate, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

Volumul de minereuri de fier si fier vechi tranzitat pe canale a fost de 263.000 tone marfa, un volum mic raportat la plan, deoarece s-a realizat numai 53% din acesta.

Cauza principala o reprezinta diminuarea substantiala a traficului de minereuri pe canalele românesti catre Combinatul Siderurgic de la Galati. Fata de lunile precedente, a avut loc o imbunatatire când traficul de minereuri de fier realizat a fost mai slab.

În luna august, s-a inregistrat o crestere a traficului de seminte (51.000 tone capacitate), de sase ori mai mare fata de plan. Cât despre trend, in care sunt incluse si cerealele, acesta va fi ascendent in lunile ce vor urma, datorita sezonului.

Cerealele au inregistrat un trafic de 193.000 tone marfa in luna august, un trafic bun raportat la situatia de criza actuala, dar extrem de modest comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, când se inregistra 380.000 tone marfa, potrivit MTI.

Conform sursei citate, este de asteptat o reluare a traficului de minereu de fier pe Canalul Dunare-Marea Neagra catre Combinatul Siderurgic Galati incepând cu a doua jumatate a lunii septembrie.

Numarul ecluzarilor efectuate la cele patru ecluze (Agigea, Ovidiu, Navodari si Cernavoda), in luna august, a fost de 684, iar numarul navelor care au tranzitat canalele Dunare – Marea Neagra si Poarta Alba-Midia Navodari a fost de 1.271.

Canalul Dunare – Marea Neagra leaga portul Cernavoda cu portul maritim Constanta, scurtând cu aproximativ 400 kilometri ruta marfurilor de la Marea Neagra pâna la porturile dunarene din Europa Centrala.
În plus, folosind aceasta ruta, marfurile din Australia si Orientul Îndepartat, destinate Europei Centrale, isi scurteaza drumul cu 4.000 kilometri.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.