Ce NU trebuie să facă managerii în relaţiile cu angajaţii?

0

„Presiune” pare a fi cuvantul de ordine in aceasta perioada, atat in ceea ce priveste conducerea unei companii, cat si in privinta gestionarii relatiei manager-angajat. Chiar si asa, sunt cateva greseli pe care un bun manager ar trebui sa le evite.

.
Reuven Havar (foto), directorul general al AFI Europe Romania, companie care dezvolta centrul comercial AFI Palace Cotroceni, spune ca este foarte important sa nu tipi la un angajat.Esti un om slab daca tipi la un om care iti este inferior. Autoritatea pe care o ai in fata angajatilor nu trebuie sa fie una fortata, ci castigata”, afirma Havar.

Seful AFI Europe mai spune ca relatia dintre un manager si angajatii sai conteaza sinceritatea. „Nu trebuie sa-ti minti angajatii, mai ales astazi cand fiecare simte pe pielea lui ca vremurile nu mai sunt roz. Daca un angajat vine sa-ti ceara ceva si nu ii poti da, atunci e mai bine sa i-o spui direct, fara sa-l amani sau sa-i dai impresia ca ii poti da ceva ce nu-ti sta in putere”, explica Reuven Havar.

Insa cel mai important lucru, mai ales intr-o perioada de criza, este sa nu dai altcuiva treaba de a face concedierile in locul tau. Havar crede ca un manager trebuia sa faca concedirile personal, exceptand cazul cand are sute de angajati in subordine. In schimb, marirea de salariu trebuie lasata in seama sefului direct.

George Butunoiu, proprietarul firmei de consultanta in resurse umane George Butunoiu Ltd, crede ca succesul sau esecul unui business stau in mainile catorva oameni-cheie din companiile respective, putini la numar.

“Acestia (n.r: managerii) trebuie sa faca in asa fel incat mersul afacerii sa depinda cat mai putin de fiecare in parte dintre restul angajatilor si compania sa fie cat mai imuna la plecarea vreunuia sau chiar mai multora dintre «cei multi», la inlocuirea, mutarea, la frustrarile sau razbunarea, la lipsa de responsabilitate, la lenea, dezinteresul sau la indolenta lor”, a declarat, pentru Wall-Street, George Butunoiu.

„Majoritatea managerilor, a sefilor mijlocii sau mai mici, precum si aproape toti simplii angajati nu numai ca nu inteleg bine ce sunt acelea eficienta si optimizare, dar nici macar nu isi pun vreodata aceasta problema. Mai mult, nu sunt putini angajatii care urasc firma si pe patroni si se razbuna facand lucrurile pe dos ori de cate ori au ocazia si sunt siguri ca nu ii prinde nimeni„, spune Butunoiu.

Integral în Wall-Street

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.