Invenţia care duce la economisirea carburanţilor

0

FleXfuel propune un kit ce se poate adapta tuturor motoarelor, pe benzina si motorina, care scade consumul de carburant cu 15-45%.

În timp ce se prefigureaza taxa pe carbon si cresterea pretului carburantilor ca urmare a introducerii acesteia, compania franceza FleXfuel propune comercializarea unui “kit hidrogen”, care permite scaderea consumului de carburant si, prin urmare, a poluarii, informeaza cotidianul francez Le Parisien de marti (1 septembrie 2009).

Kitul costa in medie 950 euro si se adapteaza tuturor motoarelor pe motorina, benzina si chiar etanol. Inventatorii lui au primit medalia de bronz la concursul Lepine 2009. Pâna acum, aproximativ 40 de mecanici din toata Franta au fost pregatiti pentru instalarea acestui sistem.

“Am lansat acest kit hidrogen acum  2 luni. Suntem singurii pe aceasta piata in Franta si ne-am dezvoltat propriile tehnologii”, spune Sebastien Le Polles, cofondator al societatii, alaturi de Jerome Kanoute.

Rezultatul: scaderea consumului cu 15-25% la motoarele pe benzina poate ajunge pâna la 45% in cazul motoarelor diesel. Produsul are o garantie de doi ani, iar costul lui este returnat daca reducerea de carburant nu atinge 15%.

“Am putea obtine o economie de pâna la 60%, tinta finala fiind un motor care sa functioneze doar cu hidrogen. Pentru asta, avem nevoie de finantare, afirma Sebastien Le Polles.

Marii constructori de automobile nu sunt interesati. Nu avem nici ajutorul Agentiei Mediului si Controlului Energiei (ADEME). Am scris de 3 ori ministrului ecologiei, dar n-am primit niciun raspuns.

La Consiliul regional ni s-a explicat ca nu ne incadram in planul de finantari!” Dupa automobile, FleXfuel urmeaza sa-si testeze sistemul pe camioane. “Speram sa obtinem o economie de 10 l/100 km cu camioane care consuma in prezent 40 l.

Obiectivul nostru este sa ajungem la parcurile de camioane ale intreprinderilor, la transportatori, furnizori… pentru ca este foarte rentabil pentru ei”, incheie oficialul de la FleXfuel, citat de cotidianul francez Le Parisien.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.