Piaţa berii a scăzut, în primele 6 luni ale anului 2009, cu aproximativ 11%

0

Piata berii a scazut, in primele 6 luni ale anului 2009, cu aproximativ 11% in ceea ce priveste volumul, conform estimarilor prezentate de Heineken România intr-un comunicat.

Scaderea pietei românesti de bere este rezultatul situatiei economice la nivel international si local, situatie care a determinat diminuarea puterii de cumparare a românilor si a increderii consumatorilor.

În ceea ce priveste structura pietei, din punctul de vedere al segmentelor de pret, aceasta nu a inregistrat modificari semnificative comparativ cu anul 2008.

În prima jumatate a anului, segmentul Super Premium a inregistrat o cota de piata de 9,5%, segmentul Premium – 12,2%, segmentul Mainstream – 36,5%, segmentul Economic – 39% si segmentul berii fara alcool – 2,8%.

În ceea ce priveste ambalajele, cotele de piata pentru PET si CAN (doza) au inregistrat o usoara crestere, in timp ce cotele de piata pentru sticla si KEG au inregistrat o usoara scadere.

În prima jumatate a anului, segmentul berii la PET a inregistrat o cota de piata de 46,7%, segmentul berii la sticla – 37,3%, segmentul berii la CAN (doza) – 14,5% si segmentul berii la KEG – 1,5%.

În privinta raportului dintre canalele HoReCa si Retail, acesta ramâne aproximativ la fel ca anul trecut, canalul HoReCa având o pondere de 30%, in timp ce canalul Retail are o pondere de 70%.

“Este dificil de prevazut cum va evolua piata berii in a doua jumatate a anului 2009, din cauza contextului economic global si local, care este incert. Cu toate acestea, noi gândim si actionam pe termen lung: suntem in industria berii de peste 145 ani. Stim ca o criza va veni si va trece.

Pentru noi este important sa continuam sa investim in marcile noastre, pe termen lung. Obiectivul nostru pentru a doua jumatate a anului 2009 si pentru anii urmatori este câstigarea cotei de piata in valoare”, declara Jan Derck van Karnebeek, General Manager Heineken România.

Heineken România a inregistrat o crestere de 12% a cifrei de afaceri pentru prima jumatate a anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008, ajungând la 509 milioane lei brut si 436 milioane lei net.

Compania are in portofoliu 13 de marci de bere din România, investitiile fiind concentrate pe 5 dintre ele – Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt si Bucegi.

Heineken România are 5 fabrici situate in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc si Târgu Mures si 1300 de angajati. Portofoliul de marci acopera toate segmentele pietei:

Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.