Lufthansa îşi consolidează poziţia în Europa

0

Mari “manevre” continua sa se desfasoare in sectorul aerian european. Lufthansa a anuntat ca detine 90% din Austrian Airlines, lucru care a fost posibil ca urmare a acordului Uniunii Europene (UE) de la sfârsitul lui august, dat la capatul unui maraton de peste un an.

În afara acordului pentru aceasta preluare, Bruxelles-ul a validat si sprijinul de 500 de milioane de euro acordat de statul austriac companiei sale nationale.

În total, operatiunea a costat compania Lufthansa 220 milioane de euro, suma ce cuprinde pretul ofertei publice de cumparare si cei 366.268 euro simbolici pentru preluarea partii statului austriac, informeaza cotidianul francez Le Figaro.

Dupa finalizarea acestei achizitii, compania germana mai are doua dosare in pregatire: Brussels Airlines si obtinerea participatiei majoritare in compania britanica BMI.

“Lufthansa va deveni atunci prima companie aeriana europeana cu 100 de milioane de pasageri pe an”, a spus Stefan Lauer, membru in conducerea companiei Lufthansa. Aceasta serie de achizitii ar putea marca sfârsitul consolidarii domeniului aerian european.

Criza economica a pus capat apetitului celor trei giganti – Air France-KLM, British Airways si Lufthansa -, care erau acum câteva luni intr-o competitie acerba pentru extinderea propriilor retele.

Prin anuntul oficial facut in august privind renuntareal de a mai cumpara compania Czech Airlines, se pare ca Air France-KLM a iesit din cursa. Si fuziunea dintre British Airways si Iberia pare ca se gaseste mai mult ca niciodata intr-un punct mort.

Consiliul de Administratie al companiei spaniole i-a cerut in august presedintelui sau sa caute un proiect de inlocuire a celui vechi. Sfârsitul lui 2009 si inceputul lui 2010 ar fi trebuit sa fie marcate de planuri de salvare.

Potrivit Asociatiei Internationale a Transportului Aerian (IATA), companiile aeriene din toata lumea vor avea anul acest pierderi de 9 miliarde de euro. Daca se da crezare estimarilor companiei Lufthansa, cifra este optimista pentru ca pierderile au fost de 6 miliarde in primul semestru.

În acest context, Lufthansa a lansat un plan care ar trebui sa duca la o economie de 1 miliard de euro pâna in 2011.

Se asteapta ca Air France-KLM sa lanseze in septembrie un plan de plecari voluntare. Si conducerea British Airways a aplicat anul trecut un astfel de plan, care a redus cu 25% efectivele din fruntea companiei, iar primavara trecuta a anuntat ca alte 3.700 de locuri de munca vor fi desfiintate.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.