Ars Advertising nu a cedat părţi din contractul încheiat cu Ministerul Mediului, susţine reprezentantul acesteia

0

Firma Ars Advertising nu a cedat parti din contractul incheiat cu Ministerul Mediului, ci a avut furnizori, care au prestat servicii in valoare de 78% din cuantumul acestui contract, a declarat luni (7 septembrie 2009) directorul general al companiei, Gabriel Stefanescu.

Afirmatia a fost facuta in cadrul audierilor care s-au desfasurat in Comisia parlamentara de ancheta pentru verificarea modului in care a fost atribuit de catre Ministerul Mediului contractul privind campania de promovare a Programului Operational Sectorial Mediu Lot II.

“Avem doar furnizori. Furnizorii nu au niciun fel de obligatii contractuale. Toate acestea au fost asumate si indeplinite de Ars Advertising. Noi nu am subcontractat parti din contract.

Subcontractarea inseamna subcontractarea a parti din contract. Nu cedam parti din contract si responsabilitati catre cineva. Nu am subcontractat, ci am avut doar furnizori”, a subliniat reprezentantul agentiei de publicitate.

În acest context, Stefanescu a precizat ca agentia de publicitate Best Advertising a fost, de asemenea, furnizor si nu subcontractor.

“Nu au existat niciun fel de relatii contractuale pe care sa le predam lui vizavi de acest contract. Noi eram responsabili, noi am avut garantia de buna executie, noi am terminat campania. Campania s-a terminat de mult.

Asteptam sa ne incasam banii. Campania s-a incheiat din iunie”, a aratat directorul agentiei Ars Advertising.
Gabriel Stefanescu a subliniat ca, practic, firma pe care o reprezinta a cumparat difuzarea de spoturi de la o agentie de media, deci de la un en-gross-ist.

“Între noi si Best Advertising au fost zeci de facturi pe multe alte campanii. Nu este vorba doar de Ministerul Mediului. Destinatarii finali ai fondurilor de public itate sunt postati pe site-ul MM.

Sunt acele canale unde s-au facut public itate, sunt acelea din caietul de sarcini – Antena 1, Pro TV, Acasa TV, posturile de radio”, a adaugat el.
În ceea ce priveste stadiul in care se afla contractul suplimentar, Stefanescu a spus ca au fost depuse rapoartele si se asteapta acceptarea lor de catre MM, pentru a putea fi taiate facturile.

“Campania este incheiata si, in parte, ar putea fi si achitata. Vom vedea care va fi modul de achitare.

Nu obligatoriu se face cu bani. Nu avem inca acceptul Ministerului Mediului pe rapoarte, dar in fiecare zi asta facem: dam telefoane ca sa ni se accepte, pentru ca asteptam banii extrem de repede”, a spus el.

Întrebat de unul dintre membrii Comisiei despre contractul din 2008, Stefanescu a admis ca nu s-a achitat ultima transa, fapt ce l-a determinat pe deputat sa traga concluzia ca, intrucât acest lucru este prevazut intr-un raport al Garzii Financiare, “este vreo problema”.

Stefanescu a explicat ca sunt companii, numite media-shop-uri, care se ocupa cu cumpararea engros de spoturi si vând en-detail.
“Obtin cele mai bune preturi si cele mai bune discounturi. Este si cazul firmei Best Advertising. Fata de Ars Advertising, si-au achitat obligatiile.

Nu discutam doar de banii publici, ci si de banii Ars Advertising, pentru ca aceasta campanie s-a difuzat. Banii vor fi platiti indiferent daca MM ne va plati pe noi sau nu.

Evident, va fi un proces in cazul in care nu se intâmpla acest lucru. Campania s-a difuzat. Rapoartele exista. Asteptam doar rapoartele pentru a emite facturile si pentru a incasa banii”, a spus el.

În ceea ce priveste suplimentarea contractului (contractul suplimentar de 500.000 de euro – n.r.), presedintele Ars Advertising a mai afirmat ca numai o parte a acestuia a fost dedicata Axei 3, nu in totalitate, asa cum “in mod eronat sustine ANRMAP”.

“Nu a fost facuta aceasta suplimentare numai pentru Axa 3. A fost partial pentru Axa 3. La sfârsitul perioadei de difuzare s-au difuzat toate cele 5 spoturi”, a precizat el.

La rândul sau, Septimiu Cherechesiu, actionar majoritar al agentiei de public itate Best Advertising si administrator al companiei, a declarat ca si in cazul acestei firme au existat mai multi furnizori pentru difuzarea de spoturi.

“Unii dintre furnizori sunt agenti economici care vând exclusiv o anume media, altii sunt, ca si noi, intermediari, sunt agentii de public itate care au niste volume foarte mari pe anumite medii publicitare si, atunci, bineinteles ca oferta pe care o primim de la ei este foarte buna.

În cazul nostru au existat mai multi furnizori”, a spus el. “Acolo unde am avut relatii foarte bune am apelat la Regiile exclusive de vânzari ale statiilor.

Cu Realitatea TV am lucrat cu regia lor de vânzari. În cazul Pro TV s-a gasit un intermediar care avea un pret mult mai bun decât daca ne-am fi dus direct”, a adaugat Marian Strachinescu, director general al agentiei Best Advertising.

El a precizat ca Best Advertising a fost cea care a purtat negocierea cu statiile si a facut o comanda intre trusturi in baza contractului cadru privind difuzarea de spoturi sau publicarea de machete.

Strachinescu a subliniat ca firma pe care o reprezinta este de trei ani furnizor pentru Ars Advertising si nu subcontractori. “Sa fii subcontractor inseamna sa-ti asumi ceva ce clientul tau face la acea autoritate.

Nu mi¬am asumat absolut nimic, nu am semnat nicio hârtie pentru minister. Suntem un furnizor obisnuit de servicii media. Daca trebuia anuntata autoritatea (ANRMAP – n.r.) este strict problema lui Ars.

Noi nu stim ce trebuie facut la o achizitie decât daca suntem implicati in mod direct. Noi avem avocati pentru achizitii publice. Nu ne pricepem la acele caiete, asa cum se pricepe Ars Advertising”, a adaugat el.

Presedintele ANRMAP, Cristina Traila, a afirmat ca firma Ars Advertising, câstigatoare a contractului de publicitate de la Ministerul Mediului pentru care s-a constituit comisie parlamentara de ancheta, a subcontractat serviciile pe care trebuia sa le presteze in favoarea firmei Best Advertising.
Membrii Comisiei au decis sa finalizeze raportul pâna sâmbata, 12 septembrie, si au stabilit o sedinta publica pentru saptamâna viitoare.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.