Autoturismul produs la Craiova nu va fi nici Fiesta, nici Ka

0

Presedintele Ford Europe, John Fleming, a declarat cu ocazia deschiderii uzinei de la Craiova a companiei americane ca modelul de autoturism de clasa mica ce va fi produs la uzina pe termen mediu va reprezenta un concept cu totul nou si nu o varianta a modelelor Fiesta sau Ka.

“În viitorul apropiat, vom construi aici in afara de modelul Transit Connect, si o masina mica cu un concept care va fi dezvoltat in premiera la uzina din Craiova si care nu va fi o varianta a modelelor Ka si Fiesta”, a precizat John Fleming.

Acesta a spus, cu ocazia iesirii de pe linia de asamblare a primului model de utilitara Transit Connect, ca ritmul de productie pâna la sfârsitul anului va ajunge la 1.000-2.000 de astfel de automobile.

Reprezentantul Ford a respins speculatiile aparute in presa in ultima vreme, potrivit carora masinile prezentate astazi ar fi fost aduse de la uzina din Turcia a companiei si a precizat ca doar caroseria a fost fabricata in Turcia, uzina de la Craiova neavând inca aceasta linie.

Fleming a precizat, de asemenea, ca modelele produse la Craiova nu vor fi exportate in Statele Unite, ci in estul si centrul Europei si nu a confirmat faptul ca modelul de autoturism ce va fi dezvoltat aici va fi o versiune a modelului Ford Fusion.

Dupa semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova pe 12 septembrie 2007, la Salonul International Auto de la Frankfurt, compania americana Ford a preluat oficial un pachet de 72,4% din actiunile fabricii românesti la 21 martie 2008, actele fiind semnate de Sebastian Vladescu, seful comisiei de privatizare si Lyle Watters, negociatorul-sef Ford Europa.

Pentru pachetul de 72,4% din actiuni, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit 57 milioane euro, potrivit vicepresedintelui AVAS, Laszlo Gyerko.

Dupa efectuarea unei majorari de capital in valoare de 250 milioane euro in ianuarie 2009, Ford a preluat de la SIF Oltenia 22% din actiunile Automobile Craiova, pentru 76,4 milioane lei, in aprilie.

Compania americana a continuat sa cumpere actiuni la Automobile Craiova, majorându-si participarea de la 72,41%, la 96,74%. În iulie 2009, Ford a lansat o oferta publica de preluare a restului de 3,26% din capitalul social, pentru 10,9 milioane lei (2,6 milioane euro).

În urma acestei oferte, Ford a cumparat numai 0,34% din actiunile Automobile Craiova, pentru 1,1 milioane lei, ajungând astfel la o participatie de 97,07%.

Compania americana a anuntat ca va incepe operatiunile pentru ca Automobile Craiova sa nu mai fie listata la bursa. Specialistii spun ca investitia Ford si afacerile conexe ar putea reprezenta un colac de salvare pentru economia româneasca.

“În conditiile in care Ford si-a programat ca 90% din productie sa o trimita la export, ma astept ca România sa aiba de câstigat macar la nivelul investitiei de la Dacia, care a devenit principalul exportator al României”, a declarat Mihai Ionescu, secretarul general Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din România.

Mircea Geoana, presedintele Senatului, a declarat, in cadrul unei intâlniri cu conducerea Ford, ca se asteapta ca 20% din exporturile României in 2010 sa fie acoperite de compania americana.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.