Fitch a revizuit în scădere ratingul Carrefour pentru creditele pe termen lung

0

Agentia de evaluare financiara Fitch Ratings a revizuit in scadere, de la “A” la “A minus”, ratingul acordat celui mai mare retailer francez, Carrefour SA, pentru creditele pe termen lung, cu perspectiva stabila, informeaza un comunicat al agentiei de rating.

Si ratingul acordat pentru datoriile pe termen scurt al Carrefour a fost retrogradat, de la “F1” la “F2” deoarece Fitch Ratings se asteapta ca profitul operational al retailerului francez in acest an sa inregistreze un declin de aproximativ 18%, intre 2,7 si 2,8 miliarde de euro, comparativ cu 2008, când s-a inregistrat un profit operational de 3,3 miliarde de euro.

Scaderea profitului Carrefour se datoreaza scaderii vânzarilor grupului pe principalele sale piete din Franta si Spania, din cauza mediului economic dificil si a initiativelor comerciale ale Carrefour, mult mai agresive, considera Fitch Ratings.

Factorii pozitivi ai ratingului Carrefour includ marimea grupului, pozitia de lider pe principalele sale piete din Europa, strategia multi-format si diversificarea internationala pe pietele emergente, unde beneficiaza de o pozitie de vârf comparativ cu rivalii europeni si o perioada de performante operationale.

Carrefour implementeaza un program major de economisire a costurilor si initiative comerciale mult mai agresive pentru cresterea numarului de clienti si majorarea cotei de piata.

Prin noul plan retailerul francez se asteapta sa economiseasca 4,5 miliarde de euro, din care 3,1 miliarde de euro reduceri de costuri in Franta, Spania, Italia si Belgia si inca 1,4 miliarde de euro din reducerea stocurilor pâna in 2012.

“Principala provocare pentru viitorul Carrefour o reprezinta abilitatea de a implementa cu succes noul plan de economisire a costurilor intr-un mediu caracterizat de o inflatie scazuta, reducerea cererii din partea consumatorilor, o competitie intensa si reclame numeroase intre retaileri”, a declarat Johnny Da Silva, director al diviziei pentru sectorul de retail din Europa a Fitch Ratings.

Carrefour a inregistrat pierderi de 58,1 de milioane de euro in primul semestru din 2009, comparativ cu un profit net de 744 milioane de euro in perioada similara din 2008.

Grupul francez detine la nivel mondial aproximativ 3.000 de supermarketuri si peste 1.300 hypermarketuri. În România, grupul Carrefour detine in prezent 22 de hypermarketuri si 23 de supermarketuri.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.