John Fleming: La Craiova va fi produs un model, un nou concept Ford

0

Preşedintele Ford Europe, John Fleming, a declarat marţi (8 septembrie 2009) cu ocazia deschiderii uzinei de la Craiova a companiei americane, că modelul de autoturism de clasă mică ce va fi produs la uzină pe termen mediu va reprezenta un concept cu totul nou şi nu o variantă a modelelor Fiesta sau Ka.

„În viitorul apropiat, vom construi aici, în afară de modelul Transit Connect, şi o maşină mică, un concept care va fi dezvoltat în premieră la uzina din Craiova şi care nu va fi o variantă a modelelor Ka şi Fiesta”, a precizat John Fleming.

Acesta a spus, cu ocazia ieşirii de pe linia de asamblare a primului model de utilitară Transit Connect, că ritmul de producţie până la sfârşitul anului va ajunge la 1.000-2.000 de astfel de automobile.

Reprezentantul Ford a respins speculaţiile apărute în presă în ultima vreme, potrivit cărora maşinile prezentate marţi ar fi fost aduse de la uzina din Turcia a companiei şi a precizat că doar caroseria a fost fabricată în Turcia, uzina de la Craiova neavând încă această linie.

Fleming a precizat, de asemenea, că modelele produse la Craiova nu vor fi exportate în Statele Unite, ci în estul şi centrul Europei şi nu a confirmat faptul că modelul de autoturism ce va fi dezvoltat aici va fi o versiune a modelului Ford Fusion.

Preşedintele Ford Europe a afirmat că în viitor nu poate fi exclusă posibilitatea relocării producţiei grupului din vestul Europei la uzina inaugurată marţi la Craiova.

„Nimic nu este imposibil în viaţa asta, deci şi posibilitatea relocării poate deveni o realitate în viitor, însă nu avem deocamdată niciun fel de plan în acestă privinţă „, a spus Flemnig.

Acesta a precizat că, dacă în acest an producţia de vehicule comerciale uşoare Transit Connect se va situa între 1.000 şi 2.000 de vehicule, la anul ar putea fi produse între 20.000 şi 30.000 de astfel de vehicule, iar peste circa 9 luni, ar putea fi luată o decizie cu privire la construcţia la Craiova a variantei Transit Tourneo, dedicată transportului de pasageri.

Fleming a precizat că Ford va începe la Craiova, cel mai probabil din 2010, producţia unui autoturism de clasă mică, dezvoltat în premieră la uzina din Craiova, şi care va reprezenta un concept nou în totalitate.

Conform anunţului de la începutul acestui an, Ford va produce la Craiova un motor avansat Eco Boost pe benzină, de mică capacitate, ceea ce va permite o reducere cu până la 20 la sută a consumului de combustibil.

Odată ajunsă la capacitatea de funcţionare maximă, fabrica de la Craiova va produce anual până la 300.000 de vehicule şi 300.000 de motoare şi, totodată, va oferi locuri de muncă pentru aproximativ 7.000 de persoane.

Directorul general Ford România, Dionisio Campos, a spus că, în prezent, compania americană este interesată mai mult de modernizarea fabricii şi continuarea investiţiilor, decât de oferirea unor date exacte despre volumul de producţie.

”Ceea ce vă putem spune şi garanta este că acest prim produs care va ieşi pe poarta fabricii anul acesta, în septembrie, va îndeplini în totalitate standardele de calitate ale Ford. Voi opri producţia dacă nu vom avea calitate”, a spus Campos, adăugând că Ford nu pune cantitatea înaintea calităţii.

Prezent la lansarea primului autovehicul Transit Connect, fabricat integral la Craiova, preşedintele Traian Băsescu a spus că cheia succesului o reprezintă calitatea managementului şi solidaritatea celor 3.900 de muncitori de la Ford România.

„Sunt convins că atât calitatea managementului, cât şi solidaritatea muncitorilor români vor permite Ford România să devină o firmă de mare succes”, a declarat Traian Băsescu.

Şeful statului a dat asigurări cu privire la sprijinul total pe care statul român îl va oferi producătorului american pentru ca această investiţie să se dezvolte, să ajungă maxim performantă şi să devină „o altă emblemă de succes a automobilului românesc”.

„Am convingerea că România merge înainte cu Ford România, cu Ford Craiova”, a spus preşedintele Traian Băsescu.
După semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova pe 12 septembrie 2007, la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, compania americană Ford a preluat oficial un pachet de 72,4% din acţiunile fabricii româneşti la 21 martie 2008.

Pentru pachetul de 72,4% din acţiuni, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a primit 57 milioane euro, potrivit vice-preşedintelui AVAS, Laszlo Gyerko.

În urma efectuării unei majorări de capital în valoare de 250 milioane euro în ianuarie 2009, Ford a preluat de la SIF Oltenia 22% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 76,4 milioane lei, în aprilie.
Compania americană a continuat să cumpere acţiuni la Automobile Craiova, majorându-şi participarea de la 72,41%, la 96,74%.

În iulie 2009, Ford a lansat o ofertă publică de preluare a restului de 3,26% din capitalul social, pentru 10,9 milioane lei (2,6 milioane euro). Oferta s-a derulat între 22 iulie şi 11 august şi a fost intermediată de firma de brokeraj EFG Eurobank Securities.

În urma acestei oferte, Ford a cumpărat numai 0,34% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 1,1 milioane lei, ajungând astfel la o participaţie de 97,07%.

Compania americană a anunţat că va începe operaţiunile pentru ca Automobile Craiova să nu mai fie listată la bursă. Oferta de preluare a fost contestată de unul dintre acţionarii minoritari ai companiei, Adrian Andrici, însă Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a respins cererea de anulare a operaţiunii.

Specialiştii spun că investiţia Ford şi afacerile conexe ar putea reprezenta un colac de salvare pentru economia românească.

„În condiţiile în care Ford şi-a programat ca 90% din producţie să o trimită la export, mă aştept ca România să aibă de câştigat măcar la nivelul investiţiei de la Dacia, care a devenit principalul exportator al României”, a declarat Mihai Ionescu, secretarul general Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor din România.

Mircea Geoană, preşedintele Senatului, a declarat, în cadrul unei întâlniri cu conducerea Ford, că se aşteaptă ca 20% din exporturile României în 2010 să fie acoperite de compania americană.

Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, a spus că cele 11 firme furnizoare pe care compania americană a reuşit să le atragă la Craiova arată că Ford îşi menţine planurile de producţie, în ciuda crizei de pe piaţa auto.

Stroe a adăugat că principala condiţie ca afacerea Ford să poată fi una de succes pentru România este ca Guvernul să se ţină de promisiuni şi să investească în infrastructură.

În caz contrar, Ford s-ar putea răzgândi în privinţa investiţiei, aşa cum a făcut şi compania germană Mercedes, care a decis să investească 800 milioane euro în Ungaria, din cauza drumurilor proaste din România.

”Dacă ar fi existat infrastructura necesară, acum am fi avut şi Mercedes în România, nu numai Ford şi Renault”, este de părere Stroe.

Managerii de la Ford s-au întâlnit de mai multe ori cu reprezentanţii guvernului, solicitând accelerarea lucrărilor de modernizare a drumurilor. Reabilitarea DN 6 Craiova – Bucureşti este una dintre opţiuni.

Proiectul se află deocamdată în stadiul de licitaţie pentru tronsonul Craiova – Alexandria, tronsonul Alexandria – Bucureşti fiind deja reabilitat. În ceea ce priveşte autostrada Sudului, proiectul rămâne pe hârtie, din lipsă de fonduri.

Pentru a dezvolta investiţia de la Craiova, Ford a luat un credit de 300 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiţii, credit garantat de statul român.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.