Geoană: Administraţia Prezidenţială a decis ca eu să nu fiu invitat pe podium la prezentarea Ford

0

Presedintele Senatului, Mircea Geoana, a declarat marti (8 septembrie 2009) ca nu a fost invitat pe podium la ceremonia de lansare a primului autovehicul produs de Ford in România deoarece aceasta a fost o cerinta a Administratiei Prezidentiale.

“Am inteles ca Administratia Prezidentiala a cerut ca eu sa nu fiu pe podium, aceasta institutie fiind cel mai inalt invitat la ceremonie, insa si eu am preferat sa stau in mijlocul muncitorilor”, a spus Geoana.

Presedintele Senatului a precizat cu ocazia ceremoniei de la Craiova ca intrarea unui gigant industrial precum Ford pe piata româneasca da sperante in ceea ce priveste iesirea din criza si ca simbolul prezentei Ford depaseste ca importanta investitia anuntata de grupul american in România, care se ridica la 675 milioane euro.

“De asemenea, prezenta Ford aici este o sansa pentru Oltenia, astfel incât sa devina un loc de excelenta inginereasca si ar fi cazul ca Ford sa ramâna aici si sunt convins ca va fi asa in urmatorii ani.

Aceasta investitie este un prim pas si catre intarirea, din punct de vedere economic, a parteneriatului româno-american”, a spus Geoana.

Ford România a lansat, marti, primul automobil – un Transit Connect – la fabrica de la Craiova, preluata in urma cu 2 ani.

Presedintele Ford Europe, John Fleming, a declarat cu ocazia deschiderii uzinei de la Craiova a companiei americane ca modelul de autoturism de clasa mica ce va fi produs la uzina pe termen mediu va reprezenta un concept cu totul nou si nu o varianta a modelelor Fiesta sau Ka.

“În viitorul apropiat, vom construi aici in afara de modelul Transit Connect, si o masina mica cu un concept care va fi dezvoltat in premiera la uzina din Craiova si care nu va fi o varianta a modelelor Ka si Fiesta”, a precizat John Fleming.

Acesta a spus, cu ocazia iesirii de pe linia de asamblare a primului model de utilitara Transit Connect, ca ritmul de productie pâna la sfârsitul anului va ajunge la 1.000-2.000 de astfel de automobile.

Reprezentantul Ford a respins speculatiile aparute in presa in ultima vreme, potrivit carora masinile prezentate astazi ar fi fost aduse de la uzina din Turcia a companiei si a precizat ca doar caroseria a fost fabricata in Turcia, uzina de la Craiova neavând inca aceasta linie.

Fleming a precizat, de asemenea, ca modelele produse la Craiova nu vor fi exportate in Statele Unite, ci in estul si centrul Europei si nu a confirmat faptul ca modelul de autoturism ce va fi dezvoltat aici va fi o versiune a modelului Ford Fusion.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.