70% dintre români au devenit pasionaţi de bricolaj

0

Bricolajul este in plina expansiune, in România, 70% dintre români fiind pasionati de conceptul “Do it yourself” (DIY), conform sondajului comandat de Robert Bosch SRL, in luna august 2009, si realizat de Institutul de Cercetare Ipsos.

Studiul releva si faptul ca românii au renuntat la vacante sau iesiri dese la restaurant, in favoarea activitatilor de bricolaj de tip “do it yourself” si a proiectelor creative de redecorare a locuintei.

Pentru a oferi o imagine corecta asupra realitatii din România, Ipsos a luat in calcul persoane cu vârsta cuprinsa intre 14 si 75 de ani, in proportie egala femei si barbati, provenind din mediul urban si rural, cu venituri mici, medii si mari, din toate regiunile tarii si toate sferele sociale.

Astfel, 69% din cei intrebati au spus ca acum prefera sa faca personal lucrari de bricolaj pe care le-ar fi evitat in trecut.

Pentru 66% dintre români, ,,do-it-yourself-ul” a devenit o alternativa atractiva la activitatile de recreere, precum iesitul in oras sau mersul in vacanta. Peste jumatate din cei intrebati in cadrul studiului condus de Ipsos prefera sa-si petreaca timpul liber acasa, implicati in lucrari de DIY.

Majoritatea respondentilor a declarat ca fac personal lucrari precum mici reparatii (79%), varuit (75%) sau gradinarit (77%).
47% din români se relaxeaza si economisesc bani efectuând activitati de decorare sau amenajari de sezon. Concluzia specialistilor este, astfel, ca românii nu se tem de uneltele de mesterit.

O alta concluzie interesanta a studiului comandat de Bosch a fost faptul ca mesteritul nu este teritoriu exclusiv masculin, proportia femeilor entuziasmate de activitatile de DIY fiind aproape egala cu cea a barbatilor.

Astfel, 68% dintre femei au raspuns ca prefera sa faca personal lucrarile de bricolaj pe care le-ar fi evitat in trecut, 65% efectueaza lucrari de amenajare in casa, in loc sa iasa des la restaurant sau sa plece in vacanta si 69% dintre ele prefera sa se ocupe personal de reparatiile de mica anvergura si de proiectele pentru decorarea caminului.

Studiul, realizat pe un esantion de 1.000 de persoane din diferite orase din România, a avut loc telefonic.
Grupul Bosch este, la nivel international, cel mai important producator in industria tehnicii pentru autovehicule, a tehnicii industriale, a bunurilor de consum si tehnicii pentru cladiri.

În anul 2008, cei aproximativ 282.000 de angajati au realizat o cifra de afaceri de 45 miliarde de euro.
Grupul Bosch cuprinde compania Robert Bosch GmbH si circa 300 de filiale si reprezentante regionale in peste 60 de tari, iar prin parteneriate, Bosch este prezent in alte 150 de tari. Bosch investeste anual peste trei miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare, inregistrând peste 3.000 de patente la nivel mondial.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.