Mailul premierului, blocat de reclamaţiile la Prima Casă

2

Premierul Emil Boc i-a spus presedintelui Fondului de Garantare a Creditelor, Aurel Saramet, ca mailul sau a fost blocat de numarul mare al plangerilor primite din partea persoanelor care reclama probleme in programul „Prima Casa” si i-a cerut sa stabileasca un calendar clar de proceduri.

.
„Motivul acestei intalniri este foarte precis: sunt foarte multe nemultumiri in legatura cu modul in care se proceseaza dosarele care ajung la Fond. Mailul imi este practic blocat de sesizari. Foarte multi vin si ne spun ca pierd avansurile pe care le-au inaintat in diverse precontracte, ca pierd celelalte acte pe care le-au intocmit datorita faptului ca dureaza foarte mult procedura. Scopul acestei intalniri este precis, sa scurtam la maxim procedura”, i-a spus, ieri, premierul lui Saramet.

Conform datelor prezentate de premier, la Fondul de Garantare au fost depuse 2.614 solicitari de creditare, dintre care 1.414 au fost rezolvate, 429 doar avizate si 774 cereri sunt inca in lucru.

Aurel Saramet a sustinut ca „s-a creat o intelegere gresita” a faptului ca dosarele ar fi blocate la Fondul de Garantare, fiind insa oprit de Boc, care a precizat ca se bazeaza pe datele primite din partea solicitantilor.

Stati un pic acum, nu ma luati peste picior, pentru ca datele sunt oferite de catre oameni care mi-au dat documente si mi-au spus «am trimis in luna iulie, n-am primit nici macar un raspuns». Programul acesta il demonetizam, il pierdem ca si credibilitate daca noi nu respectam termenele, pentru ca toata lumea arata spre Bucuresti, spre Fond, iar dosarele sunt blocate”, a spus Boc.

In discutie a intervenit si Ioan Hidegcuti, secretar general la Ministerul pentru IMM, care a apreciat ca este vorba de „o chestiune de tip emotional”.

„Bancile au urmatoarea stare, nu o judecam noi, trebuie sa v-o spunem: in momentul in care Fondul isi exercita mandatul, dar in intervalul de 5-6 zile, banca recepteaza si trimite cetateanul la Fond. Stiti foarte bine si am discutat acest lucru, Fondul nu discuta direct cu persoana din dorinta de a nu …”, a spus Hidegcuti, fiind insa si el oprit de premier, care a intrebat de ce stau dosarele la Fond 30-40 de zile.

Boc i-a solicitat insa sa explice „intarzierile astea si nebunia din spate” si a spus ca vrea sa i se prezinte un calendar foarte exact de derulare a procedurilor, aratand totodata ca el a venit prima data la sediul Fondului, „cu buna credinta”.

Sursa: Curentul

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. implicat spune

    La data de 31.08.2009 FNGCIMM SA (Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii SA) avea înregistrate aproximativ 1700 solicitari de garantare, numarul de dosare solutionate fiind de peste 1200. Diferenta o reprezinta dosarele aflate în analiza sau care necesita completarea documentatiei. Valoarea solicitarilor de garantare depaseste 67.121.000 Euro, media garantiilor acordate situandu-se în jurul valorii de 42.000 EURO. Ritmul de sosire al solicitarilor de garantare se situeaza la aproximativ 150 dosare /zi.
    Topul pe judete, în functie de numarul de solicitari primite, situeaza pe primele trei locuri Municipiul Bucuresti, judetul Cluj si judetul Constanta. Pe banci, BRD este banca de la care au fost primite cele mai multe solicitari de garantare, fiind urmata de BCR si Banca Transilvania.
    Dupa prima etapa de derulare a Programului Prima Casa, FNGCIMM SA a identificat unele solutii de eficientizare a derularii Programului si depune eforturi pentru rezolvarea cu operativitate a solicitarilor de garantare. Eforturile vor fi sustinute de partenerii bancari. Este însa nevoie si de sustinerea beneficiarilor finali carora, pentru a-si proteja interesele, FNGCIMM SA le recomanda sa negocieze în antecontractele de vanzare – cumparare un termen de cel putin 60 de zile pana la finalizarea tranzactiei.
    Termenul de analiza a solicitarilor de garantare este de maxim 5 zile lucratoare si este de subliniat faptul ca FNGCIMM SA nu lucreaza în mod direct cu clientii bancilor partenere. În aceste conditii, pentru ca timpul si eforturile FNGCIMM SA sa fie dedicate integral rezolvarii dosarelor depuse, FNGCIMM SA face apel la întelegerea beneficiarilor ca întrebarile despre situatia solicitarilor depuse sa fie adresate bancii cu care au decis sa lucreze.

  2. laserul spune

    Nu mai acceptati abuzurile!

    Romania nueste o tara prea bogata.

    1000 euro/mp pentru apartamentele din Romania este foarte mult.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.