Facebook a devenit rentabil şi a trecut de 300 milioane de utilizatori

0

Site-ul de socializare Facebook genereaza mai multe venituri decât costurile sale si a ajuns la 300 de milioane de utilizatori in intreaga lume, a anuntat marti co-fondatorul sau, Mark Zuckerberg, pe blogul personal, informeaza AFP.

Mark Zuckerberg a precizat ca Facebook a reusit sa inregistreze un “flux de lichiditati pozitiv” in ultimul trimestru, ceea ce inseamna ca in prezent câstiga suficienti banii pentru a-si acoperi costurile operationale.
“La inceputul acestui an am spus ca ne asteptam sa inregistram un flux de lichiditati pozitiv cândva in 2010, dar sunt bucuros sa va spun ca am atins acest prag financiar in ultimul trimestru”, a anuntat Mark Zuckerberg, pe blogul personal.

“Acest lucru este important pentru noi deoarece pune Facebook in pozitia de a fi un serviciu independent si solid pe termen lung”, a adaugat Zuckerberg. Anuntul Facebook este important deoarece alte marii companii din sectorul Internetului, precum Amazon, eBay, Google si Yahoo! nu au dovedit inca modul in care pot transforma cresterea traficului in lichiditati.

Zuckerberg, care impreuna cu doi colegi a fondat Facebook intr-o camera de student de la Universitatea Harvard in 2004, nu a oferit cifre detaliate cu privire la situatia financiara a companiei insa analistii estimeaza ca Facebook genereaza anul venituri de mai multe sute de milioane de dolari din publicitate.

De asemenea, Mark Zuckerberg a confirmat marti ca numarul sau de utilizatori a continuat sa creasca in ritm sustinut, ajungând in prezent la “300 milioane de utilizatori in intreaga lume, ceea ce reprezinta o crestere de 50% fata de cei 200 de milioane de utilizatori inregistrati in luna aprilie.

În anul 2007 gigantul software Microsoft a achizitionat o participatie de 1,6% in Facebook pentru 240 milioane de dolari, o tranzactie care la acea data evalua site-ul de socializare la 15 miliarde de dolari.
În luna mai a acestui an o companie rusa din sectorul Internet, Digital Sky Technologies, a investit 200 milioane de dolari pentru o participatie de aproape 2% in Facebook, evaluând compania la 10 miliarde de dolari.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.