Scade intenţia de cumpărare de autovehicule în România

0

Intentia de a achizitiona o masina, in urmatoarele 6 luni, este manifestata de 6% dintre români, comparativ cu 2008, când 9% isi declarau aceasta intentie, conform studiului MotoBus, realizat de GfK Romania si remis miercuri (16 septembrie 2009).

Totusi, in cazul adultilor de pâna in 30 de ani, educati, provenind din gospodarii mari, probabilitatea de a achizitiona un automobil creste semnificativ. În prezent, 37% dintre români detin o masina proprietate personala, mai frecvent in Bucuresti si zonele urbane.

Preferintele de marca se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60%, urmate de branduri mai aspirationale, cum sunt Audi si BMW. In privinta automobilelor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre români declara ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.

55% si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures – cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest. Românii prefera, in general, sa plateasca cash pentru automobilul cumparat, mai ales cei din spatiul rural.

Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de 2008. Criteriile cele mai importante luate in calcul la alegerea unui automobil sunt pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%), in timp ce tipul de carburant folosit, modelul si service-ul avantajos sunt cele care conteaza cel mai putin.

Pe regiuni, muntenii sunt foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia, de marca automobilului. În comparatie cu barbatii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc.

MotoBus este un studiu care monitorizeaza lunar evolutia parcului auto din România si ia in calcul variabile precum probabilitatea de a cumpara un automobil, criteriile in alegerea masinii, marcile detinute si cele dorite, modalitatile de plata preferate sau profilul demografic al posesorilor de automobile.
Esantionul reprezentativ la nivel national este de aproape 2.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 – iulie 2009.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.