Topul celor mai valoroase branduri din lume

0

– Ca în fiecare an, Interbrand realizează topul celor mai valoroase branduri din lume. Şi în acest an, compania americană Coca-Cola se află pe locul 1, cu un brand care valorează 68,7 miliarde de dolari, urmată de IBM (60,2 miliarde) şi Microsoft (56,6 miliarde).

– Este pentru prima data când valoarea combinata a celor mai valoroase 100 de branduri globale catalogate de Interbrand a scazut, in cei 10 ani de când firma de consultanta realizeaza acest top anual.

.

De remarcat faptul că instituţiile financiare au pierdut foarte mult din valoarea brandului, din cauza crizei financiare.

Astfel, mărci precum Citigroup sau UBS au pierdut poziţii importante. Citigroup a picat 17 locuri, pe locul 36, iar banca elveţiană UBS a căzut 29 de locuri, pe 72. În plus, brandurile constructorilor auto au fost afectate si ele de scaderea vânzarilor ca urmare a recesiunii.

SUA sunt prezente cu opt branduri în top zece şi 51 în lista celor 100 cele mai valoroase mărci.
Între primele zece branduri, doar Nokia (Finlanda) şi Toyota (Japonia) nu aparţin unor companii americane.

Şapte branduri au ieşit din top 100 comparativ cu anul trecut, cele mai importante fiind Merrill Lynch (locul 34 în ediţia din 2008), AIG (poziţia 54) şi ING (86).

TOP 10 cele mai scumpe branduri din lume în 2009

1. (1) Coca-Cola 68,7 miliarde de dolari
2. (2) IBM 60,2 miliarde
3. (3) Microsoft 56,6 miliarde
4. (4) GE 47,7 miliarde
5. (5) Nokia 34,8 miliarde
6. (8) McDonald’s 32,2 miliarde
7. (10) Google 31,9 miliarde
8. (6) Toyota 31,3 miliarde
9. (7) Intel 30,6 miliarde
10. (9) Disney 28,4 miliarde

Consumatorii si-au pierdut increderea in branduri in acest an pe masura ce recesiunea s-a agravat, chiar daca Coca-Cola si IBM au ramas cele mai valoroase branduri din lume, au remarcat realizatorii topului.

Este pentru prima data când valoarea combinata a celor mai valoroase 100 de branduri globale a scazut, in cei 10 ani de când Interbrand realizeaza acest top anual. Scăderea a fost, în 2009, cu 4,6 procente, pâna la 1.200 miliarde de dolari. “Acest lucru spune ceva despre mediul in care activeaza, in special daca se tine cont de faptul ca, prin natura lor, brandurile sunt mai putin volatile decât evaluarile afacerilor”, a declarat directorul Interbrand, Jez Frampton.

Valoarea brandului Coca-Cola a crescut cu 3% in 2009 pâna la 68,73 miliarde de dolari, la fel ca si valoarea brandului IBM, ocupantului locului secund, care a crescut cu doua procente pâna la 60,21 miliarde dolari.

Urmeaza pe locul 3 brandul Microsoft, a carui valoare a scazut cu patru procente pâna la 56,65 miliarde dolari.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.