Consumatorii au mers la fel de des în supermarketuri

0

Consumatorii au mers la fel de des in supermarketuri pentru cumparaturi in prima jumatate a anului 2009 fata de intervalul ianuarie – iunie 2008, desi aceste unitati au pierdut consumatori in favoarea hipermarketurilor si a discounterilor, mai ales in Capitala si in orasele mari, releva un studiu realizat de GfK România.

Cercetarea are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK România, având la baza un esantion de 2.200 de gospodarii, reprezentativ la nivel national. Informatiile se refera la primele 6 luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Hipermarketurile, discounterii, magazinele tip cash&carry si supermarketurile inregistreaza o cota de piata de 43% din consumul total de produse de larga folosinta la nivelul intregii tari, cu 3% in crestere fata de perioada similara a anului 2008.

Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile si discounterii. Principala lor sursa de crestere a fost o frecventa de cumparare cu 30% mai mare pentru discounteri si cu 10% pentru hipermarketuri, pe fondul expansiunii agresive si, deci, a atragerii unui numar de consumatori mai mare cu 6%, respectiv 9%.

Cota de piata a discounterilor a crescut in ultimii patru ani de patru ori, de la 2% in 2005 la 8%, in timp ce pentru hipermarketuri este de 5 ori mai mare – in crestere de la 4% la 20%. În Bucuresti, importanta comertului modern este mult mai evidenta (73%), hipermaketurile fiind de departe cel mai important canal pentru cumparaturi, cu 45% cota de piata in valoare, dubla fata de 2005.

Daca la nivelul tarii formatele comertului traditional – chioscuri, magazine generale, buticuri – se mentin la acelasi nivel, in Bucuresti trendul descendent al acestora este mai accentuat. Cota de piata a buticurilor s-a redus la jumatate fata de 2005, ajungând la 13%. Referitor insa la dimensiunile comunitatilor, in mediul rural consumatorii prefera comertul modern doar pentru 20% din cumparaturile de bunuri de larg consum.

“Chiar daca nu asistam la scaderi spectaculoase, supermarketurile isi continua trendul descendent, orientarea consumatorilor catre promotii si preturi avantajoase câstigând in acest an teren, in dauna proximitatii”, a apreciat directorul general al GfK România, Andi Dumitrescu. GfK România, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK.

De peste 8 ani, GfK România este institutul numarul 1 de cercetare de piata autohtona. Înfiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.