Când se vor simţi efectele legii privind comercializarea produselor alimentare

0

Efectele legii privind comercializarea produselor alimentare s-ar putea vedea in circa 4 luni de la intrarea in vigoare a legii, printr-o relaxare a preturilor la produsele alimentare, a declarat marti (22 septembrie 2009) presedintele Romalimenta, Sorin Minea, intr-o conferinta de presa.

“Daca pretul de productie va fi pretul corect, fara a fi impuse anumite cheltuieli care nu apartin producatorilor, productia va veni cu un pret mai mic. În cazul in care legea se va aplica efectiv, in 4 luni de zile va aparea o relaxare a pretului productiei pe piata”, a precizat Minea.
Acesta a mai spus ca, datorita unei legislatii incomplete, in România, hipermarketurile au aparut in mijlocul oraselor si au distrus retele de proximitate, iar legea va aduce o imbunatatire pentru aceste retele de magazine.

Potrivit presedintelui Rompan, Aurel Popescu, prin aplicarea legii se vor dezvolta magazinele de proximitate si concurenta, ceea ce va aduce o scadere a preturilor la produsele alimentare.
“Cred ca vom avea si un mediu de afaceri mai sanatos, prin aplicarea noii legi, dar va aparea si concurenta intre comercianti, care va aduce pentru consumatori o reducere a preturilor de vânzare”, a spus Popescu.

Legea privind comercializarea produselor alimentare va fi trimisa, marti, presedintelui României pentru promulgare, iar dupa publicarea ei in Monitorul Oficial va intra in vigoare in circa 30 de zile.
Reprezentantii producatorilor au anuntat ca noile contracte intre producatori si retaileri, conform legii, vor fi incheiate in maximum 60 de zile de la intrarea in vigoare a actului normativ.

Potrivit minstrului Agriculturii, Ilie Sârbu, presedintele Basescu are tot interesul sa promulge rapid aceasta lege pentru a putea intra in vigoare. Codul de Bune Practici a fost aprobat in 16 septembrie de Plenul Camerei Deputatilor cu 198 de voturi pentru, cinci contra si sapte abtineri.
Conform prevederilor din lege, vor fi eliminate patru taxe percepute abuziv de retaileri producatorilor, iar altele vor fi diminuate.

Una dintre taxele care vor disparea este taxa de deschidere de magazin care era una fixa si varia intre 1.000-15.000 de euro. De asemenea, va fi eliminata si taxa de remodelare, o alta taxa fixa care se solicita pentru modernizarea magazinelor existente si care se situa intre 1.000 si 5.000 de euro. Aceasta va disparea din noua lege prin introducerea unui articol ce interzice taxele ce nu au legatura cu actul de comert.

Serviciul de vânzare garantata, ce reprezinta un procent din cifra de afaceri si se solicita pentru garantarea vânzarii produselor in reteaua respectiva este eliminat prin intrarea in vigoare a noii legi. Aceasta taxa era de 0,5-0,75% din cifra lunara de afaceri a producatorilor. De asemenea, va fi scos serviciul de gestionare a gamei care ajungea pâna la 2% din cifra de afaceri lunara.

Prin introducerea noii legi, vor mai fi diminuate taxa de listare furnizor/magazin care putea ajunge pâna la 15.000 de euro, taxa de listare articol situata pâna la 500 de euro pe produs si taxa pentru servicul de marketing cu 2-4% din cifra de afaceri fata de 10% in prezent.
Elaborarea Codului de bune practici a inceput in urma cu un an si jumatate, când patronatele si sindicatele din industria alimentara au acuzat hypermarketurile de majorarea profiturilor prin cresterea nejustificata si artificiala a preturilor de vânzare si folosirea unor taxe ascunse.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.