Dezastrele IT din România sunt cauzate de întreruperile de curent electric

0

Întreruperea curentului electric, inundatiile locale si eroarea umana sunt principalele trei cauze ale dezastrelor IT in România, privind pierderile de date, a declarat miercuri (23 septembrie 2009) Andrei Vlad, specialist IT la IBM România, in cadrul celei de-a saptea conferinte de tehnologie Agora (ATC). “Din pacate, in România nu se ia in calcul frecventa dezastrelor IT.

La acest capitol, prima problema care apare la o pierdere de date se refera la intreruperea in alimentarea cu energie electrica. Pe locul doi, vorbim despre inundatii la nivel local, in locatii nepregatite pentru destinatii IT, iar pe pozitia a treia se situeaza eroarea umana, cel mai greu de identificat”, a explicat reprezentantul IBM România.

Potrivit lui Andrei Vlad, alte cauze care conduc la pierderea de date dintr-un sistem se mai numara defectele hardware si comunicatiile intrerupte. “Cea mai comuna dintre problemele reale in privinta dezastrelor IT in România se refera la faptul ca datele de backup nu mai exista, s-au pierdut. Desi pare usor la prima vedere, situatiile problematice aparute la servere sunt greu de reparat.

Comutarea datelor dintr-o parte in alta nu este o decizie usoara, iar multi clienti vor ca acest lucru sa se realizeze cât mai repede si fara a se pierde vreo informatie”, a precizat Vlad. La rândul sau, Paul Lefter, general manager al Sysco SRL, partener Vision Solutions, a apreciat ca valoarea la care se poate ridica o recuperare de date de sistem depaseste o suma cu cinci zerouri.

“Caderile de sistem necesita costuri foarte mari, media cuantumului putând depasi 180.000 de dolari pentru fiecare ora de lucru, in cazul marilor companii. Timpii ideali de revenire a sistemului la parametrii normali sunt, in medie, de 3-4 ore, interval in care este inclusa si decizia managerului privind transferul de date pe serverul secundar”, potrivit lui Lefter.

Miercuri (23 septembrie 2009) in cadrul conferintei Agora Technology Conferences (ATC) au fost dezbatute o serie de concepte si solutii de Business Continuity si Disaster Recovery, la care au partcipat reprezentanti ai unor companii de renume in domeniul IT&C: IBM, Dell, Fujitsu Technology Solutions, Microsoft, Concept Electronics si Sysco SRL.

Evenimentele ATC reprezinta o suita de conferinte menite a oferi solutii concrete pentru administratia publica centrala si institutiile financiar-bancare, telecom, utilitati si marile companii.
Conferintele sunt organizate in Bucuresti impreuna cu institutii ale statului, cum ar fi Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI), Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI) sau cu organizatii de profil, precum CIO Council si Institutul Bancar Român (IBR). Urmatoarele conferinte ATC vor avea loc in luna octombrie la Târgu Mures si Brasov.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.