Un raport al Comisiei Europene critică tarifele bancare “opace”

0

Un raport al Comisiei Europene (CE) privind serviciile financiare de retail, dat publicitatii miercuri (23 septembrie 2009) apreciaza ca exista probleme pe scara larga in felul in care bancile isi informeaza si isi consiliaza clientii, potrivit unui comunicat al Centrului European al Consumatorilor din România.

Printre problemele specifice analizate in raport se afla informatiile furnizate de banci, care in multe cazuri sunt greu de inteles, tarife bancare opace, probleme de consiliere si nivel scazut de schimbare a furnizorului de servicii financiar-bancare.
Raportul CE descrie structurile de preturi ale conturilor curente ca fiind “foarte opace, iar clientilor le este aproape imposibil sa afle cât platesc si sa compare diferite oferte”.

La 66% dintre bancile cuprinse in studiu, tarifele bancare erau atât de neclare incât chiar expertii care au realizat raportul au trebuit sa recurga la contacte explicative cu bancile respective pentru a afla care sunt costurile reale ale unui cont.

Potrivit raportului, Austria, Franta, Italia si Spania au rezultate slabe in ceea ce priveste transparenta si sunt printre tarile cele mai scumpe in privinta conturilor bancare. Piata UE este fragmentata, iar clientii nu pot profita de avantajele unei piete interne a UE.

Numai 9% dintre consumatorii UE au schimbat furnizorii de conturi curente in anii 2007 si 2008. “Bancile de retail ii dezamagesc pe consumatori. Exista dovezi extinse de violare a principiilor de baza ale relatiei cu consumatorii, problemele mergând de la preturi complexe pâna la taxe ascunse si informatii neclare si incomplete.

Bancile trebuie sa-si rezolve problemele printr-o schimbare de cultura in felul in care isi trateaza clientii. Totodata, autoritatile statelor membre trebuie sa isi indeplineasca obligatia de a controla aplicarea legislatiei UE pentru consumatori”, a declarat Comisarul european pentru consumatori, Meglena Kuneva.

La rândul sau, Comisarul pentru piata interna, Charlie McCreevy, a spus ca aceasta monitorizare a pietei de consum arata “dificultatile cu care se confrunta consumatorii in relatia lor cu produsele si serviciile financiare de retail”.
“Comisia este hotarâta sa elimine aceste probleme.

Aceasta inseamna impunerea transparentei prin informatii inteligibile si comparabile, precum si stabilirea unor norme de baza pentru desfasurarea procesului comercial. Aceasta operatiune a devenit cu atât mai importanta acum, când cetatenii Europei continua sa simta efectele crizei economice”, a subliniat comisarul european pentru piata interna.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.