70% dintre băncile româneşti, obligate de CE să fie mai transparente

0

Peste 70% dintre bancile din România au fost nevoite sa ofere detalii suplimentare pe propriile pagini de Internet despre comisioanele percepute in privinta pachetelor de servicii oferite clientilor, in urma unui studiu intocmit de Comisia Europeana (CE), citat de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din România (APC).

Din perspectiva instrumentelor de plata, România face parte din categoria tarilor in care majoritatea consumatorilor prefera tranzactiile manuale, cu un procent de 90% din total, iar in ceea ce priveste numarul tranzactiilor bancare pentru fiecare adult, România ocupa penultimul loc la nivelul Uniunii Europene, potrivit Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din România (APC), care a facut public studiul.

De asemenea, un sondaj Eurobarometru realizat in anul 2008 a aratat ca in România 33% dintre consumatori intâmpina dificultati in compararea ofertelor bancare pentru conturi curente. Totodata, doar 10% dintre consumatori si-au schimbat banca, unde aveau conturile curente, in ultimii doi ani, desi 33% dintre acestia mentionau ca au gasit oferte mai ieftine.

La nivel european, studiul intocmit de catre CE in care erau vizate practicile bancilor din statele membre si comisioanele incorecte si neclare pe care multi consumatori sunt obligati sa plateasca, bancile comerciale din Italia si Spania s-au dovedit a fi cele mai scumpe din punct de vedere al deschiderii de conturi de catre consumatori, urmate indeaproape de cele din Letonia, Franta si Austria.

Totodata, dintre cele 27 de state analizate, institutiile bancare din Belgia, Portugalia si Olanda s-au dovedit a fi cele mai avantajoase din punct de vedere al tarifelor. La rândul sau, APC este de parere ca bancile ar trebui sa fie mai transparente cu privire la comisioanele lor.

Multi consumatori ne spun ca nu au nici o idee despre comisioanele care sunt percepute pentru astfel de servicii simple, cum ar fi debitele directe sau retragerile de numerar, iar tarifele percepute sunt prea mari, fara nicio legatura cu costurile reale.
O astfel de lipsa de transparenta inseamna ca nu exista concurenta pe piata, iar consumatorii sunt cei care pierd in aceste conditii, se noteaza in documentul citat.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.