Copiii, transportaţi la grădiniţă în microbuze neautorizate. Patronul FEG: „Cui nu-i convine, să meargă cu taxiul!”

2

– Părinţii ieşeni care plătesc lunar câte un milion lei vechi pentru transportul copiilor de acasă la grădiniţa FEG („Fundaţia Ecologică Green”) şi retur nu ştiu că, zi de zi, patronii unităţii particulare de învăţământ pun în pericol viaţa micuţilor.

– Directorul FEG, Cristian Stanciu, a recunoscut faptul că pentru niciunul dintre cele patru microbuze ale şcolii nu are licenţele necesare.

.

La o primă vedere, microbuzul purtând sigla „Grădiniţa FEG” pare un vehicul normal, însă doar copiii şi şoferul ştiu ce se ascunde dincolo de tabla vopsită colorat.

„Mi se rupea sufletul de copilaşii aceia care erau luaţi pe sus de educatoare şi înghesuiţi în hârbul acela de maşină. Vara curge apa pe ei de căldură, iar iarna tremură de frig. Unde mai pui că nici etanşeitatea nu mai era asigurată, astfel încât maşina se umplea de praf şi fum de eşapament”, ne-a spus Gheorghe Beiu, unul dintre foştii şoferi angajaţi la Fundaţia FEG.

Cumpărată pe „Geotop Construcţii” SRL şi exploatată pe FEG

Acesta ne-a povestit că deputatul Anghel Stanciu împreună cu fiul său, consilierul judeţean Cristian Stanciu, „au cumpărat pe te miri ce «rabla» de microbuz de la firma de transport public «Prodan Impex» şi au înregistrat-o pe firma lor, «Geotop Construcţii» SRL”.

După ce a fost târât prin toate hârtoapele din judeţ şi nu mai putea fi autorizat pentru transport persoane, familia Stanciu a luat microbuzul pentru a face servicii în folosul fundaţiei. Din punct de vedere tehnic, maşina este la pământ, iar cutia de viteze era defectă încă din momentul în care am luat-o în primire”, a povestit şoferul.

Centuri de „nesiguranţă”

Mai grav este că maşina nu este certificată pentru transport persoane, iar de adaptarea sistemelor de siguranţă pentru statura unor preşcolari nici nu se pune problema.

„Aşa-numitele centuri de siguranţă erau prinse doar la baza scaunului, fără a fixa pieptul copilului de spătar. Astfel că, la o frână bruscă, aceşti copii riscă să fie proiectaţi prin parbriz”, ne-a dezvăluit conducătorul auto.

„Cui nu-i convine, să meargă cu taxiul!”

Directorul FEG, Cristian Stanciu, a recunoscut faptul că pentru niciunul dintre cele patru microbuze ale şcolii nu are licenţele necesare.

Interesant de remarcat este că, deşi activitatea „Fundaţiei Ecologice Green” (FEG) este autorizată din 1999, acesta nici nu ştie că pentru a efectua transport copii, cu maşini mai mari de 9 locuri, trebuie să ceară de la Autoritatea Rutieră Română un „certificat de transport în cont propriu”.

Eu nu fac transport public, nu am de ce să cer autorizaţie. Părinţii optează dacă fiii lor vor beneficia de serviciul de transport sau nu. Nu ştiam că ar fi cineva nemulţimit. Nu pot asigura transport de lux. Oricum Ford-ul acesta vechi nu mai este utilizat, începând din acest an şcolar, la transportul copiilor.

Dacă sunt obiecţii, să ni le spună nouă sau să ia un taxi. Şi aşa la un milion şi ceva pe lună, iese cursa la preţ de maxi-taxi”, a rostit vădit iritat Cristian Stanciu, director al FEG şi consilier judeţean.

A circulat cu defecţiuni, fiind tolerat de ARR şi RAR

Mai interesant de atât este faptul că, din 2005, când a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă nr. 109 privind normele de aplicare a legii transporturilor rutiere, nici ARR şi nici RAR nu a depistat şi nu a controlat vreodată în trafic această maşină, cu care sunt transportaţi zilnic copiii ieşenilor.

„Când am luat-o în primire mi-am dat seama că sunt multe nereguli cu maşina asta. Le-am spus că are defecţiuni la cutia de viteză, dar mi-au zis ca deocamdată să merg aşa.

După ce au apărut problemele şi discuţiile legate de cele trei salarii neplătite la rând, au început să-mi impute că eu am stricat maşina şi să merg să o repar.

Am fost la service, am reparat cutia de viteze şi am cumpărat piese noi din banii mei. În total m-a costat peste 12 milioane ROL, dar ei nu vor să deconteze pentru că vor să le dau originalul facturii, iar eu să nu mai rămân cu nici o dovadă că am decontat reparaţia din banii mei”, ni s-a plâns şoferul păgubit.

Ultima speranţă, Tribunalul muncii

Cu toate că fostul salariat a înregistrat o pagubă de cel puţin 20 milioane ROL, rezultată din drepturile salariale neîncasate şi reparaţia nedecontată, tot Cristian Stanciu pozează în victimă.

„A luat maşina şi a dispărut cu ea o săptămână fără să anunţe unde se află (n.r. – în acest răstimp, microbuzul s-a aflat în service). Când a adus-o înapoi mi-a dat doar copia de la factură. Ce garanţie am eu pe reparaţia asta? Eu transport copii, nu pot să mă joc în ceea ce priveşte siguranţa lor”, se lamentează Stanciu junior, uitând că ani în şir a înghesuit copiii de grădiniţă într-o maşină cu defecţiuni grave.

Şoferul intenţionează să se îndrepte în instanţă împotriva fostului angajator cu speranţa că îşi va recupera măcar ultimul salariu, în valoare de 8 milioane ROL. „Nu mă aştept să-mi recuperez paguba de la familia Stanciu, obişnuită să ciupească şi să-şi umfle conturile pe spinarea fraierilor”, a rostit în încheiere şoferul revoltat.

Autor:

Alina UNGUREANU, Financiarul

.

loading...
Citește și
2 Comentarii
  1. NICULINA spune

    DOMNULE MINISTRU SOFERI DE MICROBUZE SCOLARI AR TREBUI SA AIBA CELE MAI MARI SALARI IN RINDU TRANSPORTATORILOR ACESTI OAMENI TRANSPORTA SUFLETE OMENESTI ADICA PE COPII NOSTRI CARE INCEP DE LA CEI MICI DE LA GRADINITA CARE NU ESTE USOR LA O MICA FRANA AR PUTEA SA CADA SI SA ISI RUPA CEVA SI STITI CA ACESTEA NU AU STARE, FACETI O COMPARATIE CE SALARIU ARE UN SOFER TRANSPORT SCOLARI IN ITALIA? AU TOTUSI CATEGORIA -D-AU UN ATESTAT PROFESIONAL ELIBERAT DE -ARR- AU PERIODIC EXAMENE PSIHOLOGICE SI MEDICALE ,ESTE CEA MAI MARE CATEGORIE IN RINDU SOFERILOR DE TRANSPORT PERSOANE EI NU TRANSPORTA CARTOAFE CI EI TRANSP-COPII NOSTRI .LA O FIRMA PRIVATA SE IA IN MINA 2000 LEI +DIURNA SI DV. LE DATI=700 LEI PE LUNA VA BATETI JOC DE EI ..CE SPORURI LE DATI NU UITATI CA EI SUNT SI SUPRAVEGHETORI SI PSIHOPEDAGOGI PE TIMPU TRANSPORTULUI SA STITI CA ESTE FOARTE GREU SA LUCREZI CU OMUL DAR CU COPII -INTRO SCOALA SUNT ATITEA PROFESORI CARE ARE GRIJA DE SCOLARI, DAR SOFERU ESTE SINGUR SI ARE SI GRIJA SA CONDUCA CU ATENTIE SI DE COPII NOSTRI ,DACA SE INTIMPLA CEVA SOFERU TREBUE SA RASPUNDA SI NU ESTE USOR DE EL DOAMNE FERESTE ,IN NUMELE LA TOTI PARINTII VA RUGAM SA LE DATI SALARII PE MASURA SI SAI INCURAJAM SA SE ANGAJEZE SOF-CU EXPERIENTA SA STITI CA ACESTI SOFERI NU SUNT MULTI TREBUE SA AVEM GRIJA LA ANGAJARE SI LA EXPERENTALOR .SI NU SA NE ORIENTAM LA TOTI PENSIONARI CARE NICI NU MAI AU REFLEXE NICI NU VEDE BINE SI NUMAI EI ACCEPTA ACESTI SALARII NICI NU TRECE DE UN EXAMEN MEDICA SAU PSIHOLOGIC DAR NU VEDE NIMENI TREBUE SA SE TINA CONT DE PENSIONAREA ACESTORA EI NU POT SA TRANSPORTE PERSOANE PINA LA VIRSTA DE 70 DE ANI TREBUE SA AVEM IN VEDERE SI ACEST ASPECT SA AIBA O LIMITA ..VA MULTUMIM SI CU RESPECT PARINTI DIN ROMANIA .,- DATI MAI DEPARTE ACEST MESAJ CA ESTE FOARTE IMPORTANT POATE AJUNGE UNDE TREBUE -MULTUMIM –

  2. MARICEL spune

    DL PRIM MINISTRU, MA NUMESC MARICEL SI LUCREZ CA SI CONDUCATOR AUTO PE UN MICROBUZ TRANSPORT ELEVI.AM FOST INFORMATI CA IN CONFORMITATE CU NOUA LEGE DE SALARIZARE VOM AVEA SALARIU LUNAR IN JUR DE 700 LEI IN MÂNĂ. AŞ DORI SA STIU CUM ESTE POSIBIL ASA CEVA CE SUNTEM FEMEIE DE SERVICIU DAM CU MATURA)? AVAND IN VEDERE CA TRANSPORTAM ATATEA SUFLETE, AVEM O RESPONSABILITATE FOARTE MARE, ACESTIA FIIND NISTE COPII SI NU OAMENI MATURI CU CARE TE POTI INTELEGE ALT FEL.AR TREBUI SA FIM IN ACESTE CONDITII PLATITI SI CA SUPRAVEGHETORI SI CA PSIHOPEDAGOGI. AVAND O EXPERIENTA DE 15 ANI IN DOMENIU, VA POT SPUNE CA LA ALTE INSTITUTII PUBLICE SI FIRME PRIVATE SALARIILE SOFERILOR SUNT PESTE 1500 LEI IN MÂNĂ. VA ROG SA IMI RASPUNDETI CE SALARIU ARE UN SOFER AL UNUI DEPUTAT SAU SENATOR, COMPARANDU-L CU AL NOSTRU, AVAND IN VEDERE CA SOFERII TRANSPORT ELEVI AU PERMIS CONDUCERE CATEGORIILE B,C,D,E, ATESTATE PROFESIONALE ARR, AVIZE MEDICALE SI PSIHOLOGICE PERIODICE, IN COMPARATIE CU CEILALTI CONDUCATORI AUTO CARE TRANSPORTA CU TOTUL ALT CEVA. AS DORI SA FACETI O CLASIFICARE SAU O DIFERENTA INTRE CEI CARE TRANSPORTA PERSOANE, IN SPEŢĂ ELEVI, SI CEILALTI CONDUCATORI CARE AU CEL MAI ADESEA DOAR CATEGORIA B SI TRANSPORTA DIN CAND IN CAND CATE UN DEMNITAR DE COLO-COLO.
    -CHIAR TREBUE SA FACEM GREVA CA SA VEDETI CE FACEM NOI ,CE RISCURI AVEM IN FIECARE ZI ?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.