Terminal pentru containere dat în folosinţă la Curtici

0

Primul terminal pentru containere din România a fost dat in folosinta luni (28 septembrie 2009) in orasul Curtici, valoarea investitiei fiind de aproximativ 11 milioane de euro. Aici vor fi oferite servicii complete, in special transbordarea marfii camion-vagon/vagon-camion si livrarea acesteia catre client.

Terminalul de containere Railport Arad, situat in vecinatatea Zonei Libere Curtici-Arad, a fost realizat prin asocierea a 3 companii – “Trade Trans Log” SRL din România, “MAV Kombiterminal” din Ungaria si “Portul Koper” din Slovenia.

La Curtici vor functiona doua terminale, unul pentru containere si unul pentru marfuri internationale, suprafata totala pe care este realizat proiectul fiind de 10,3 hectare, suprafata construita fiind in prima etapa de cinci hectare.

“Practic au fost inaugurate doua terminale, unul pentru containere – primul de acest gen din tara – si un al doilea pentru marfuri conventionale, valoarea totala a investitiei ridicându-se la circa 11 milioane de euro. Terminalul de containere are o capacitate de 60.000 de TEU, iar cel de marfuri de pâna la doua trenuri pe zi, adica 40 de vagoane pe zi.

Marfa vine din Europa, dar si din Asia, America”, a precizat Eugen Tudor, administrator Trade Trans Log, unul dintre actionarii terminalului de containere si actionarul majoritar al terminalului de marfuri. Potrivit sursei citate, importanta centrului logistic de la Curtici consta in reducerea semnificativa a duratei de transport pe parcursul românesc.

“Marfurile aduse in trenuri complete vor fi depozitate sau transbordate in camioane, vagoanele descarcate ramânând la dispozitia centrului logistic pentru efectuarea de transporturi din România catre diverse destinatii din Europa de vest si de sud.

Pe baza relatiilor contractuale cu transportatori si case de expeditii din intreaga Europa si spatiul CSI, putem oferi preturi competitive in transportul feroviar in tari precum Italia, Austria, Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Moldova, Rusia, Ucraina si, bineinteles, România”, a mai adaugat administratorul Trade Trans Log SRL.

Terminalul de la Arad cuprinde doua linii industriale de cale ferata de câte 650 metri in linie dreapta pentru trenuri complete si platforme betonate pentru depozitarea containerelor pe o suprafata de 4 hectare. În calitate de agent al Nordwaggon in România, TT Raillogistics SRL pune la dispozitie vagoane pentru transporturi inspre si dinspre Europa de vest, atât in sistem “charter”, cât si “long time rental”.

Societatea Trade Trans Log a fost infiintata in 2005, cu scopul construirii unui centru logistic in Arad si a unuia in zona Capitalei. TT Raillogistics SRL s-a infiintat in 2004, societatea avându-si sediul in Arad si punct de lucru in Bucuresti.

Pentru cele doua terminale, reprezentantii societatii Trade Trans Log au preconizat o cifra de afaceri de 3 milioane de euro, pâna la sfârsitul anului, iar, pentru anul 2010, aceasta urmând sa ajunga la 9 milioane de euro. Centrul logistic de la Curtici este amplasat la aproximativ 20 de kilometri de autostrada Arad-Timisoara, care face parte din coridorul IV Pan – European.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.