Dacia Sandero, printre cele mai ieftine maşini de pe piaţa elveţiană

Cu un pret de vânzare de 9.900 de franci, Dacia Sandero este cea mai ieftina masina de pe piata elvetiana. Dar pe aceste vremuri de criza, modelul românesc din gama compact este urmat indeaproape de mai multe alte modele cu preturi foarte mici, produse tot in tari cu mâna de lucru ieftina, scrie cotidianul elvetian Le Temps, in editia sa joi, 1 octombrie 2009.

Ne amintim de lovitura publicitara a grupului Renault care anunta, in 2004, lansarea unei masini la 5.000 de euro. Proiectul s-a concretizat cu Dacia Logan, a masina de familie produsa in România. Modelul Logan era rezervat initial clientilor din tarile emergente, pentru ca oficialii francezi nu-si imaginau ca o asemenea masina ar putea avea adepti in Europa occidentala.

“Oamenii vor prefera sa cumpere o masina Clio la mâna a doua”, le explicau ei ascultatorilor de ocazie. Un an mai târziu, aceiasi oficiali isi modificau atitudinea si lansau, in Franta si in alte tari, intre care si Elvetia, o masina Logan a carui versiune de baza – cu câteva dotari de securitate suplimentare – se negocia la aproximativ 7.500 euro. Singura oferta la mai putin de 10.000 de franci.

De atunci, gama Dacia s-a diversificat si cuprinde in prezent, pe lânga berlina functionala dar lipsita de gratie a perioadei de inceput, un spatios model break – Logan MCV – si modelul din clasa compact, Sandero, al carui stil raspunde mult mai bine la asteptarile clientelei din tarile aprovizionate. În Elvetia, Dacia Sandero este propusa la un pret “de atac” de 9.900 franci, ceea ce face din ea cea mai ieftina masina noua de pe piata. O oferta cu atât mai interesanta cu cât modelul compact românesc este spatios.

Putin mai scurta decât o VW Golf si practic la fel de lata, ea poate sa serveasca drept vehicul de familie. Asa stând lucrurile, dotarile acestei versiuni de baza la mai putin de 10.000 de franci prezinta multe lacune. Caci daca bara a fost asezata la o inaltime satisfacatoare pentru nivelul securitatii – ABS-ul si airbag-urile frontale sunt de serie – nu putem spune acelasi lucru despre confort.

Citeste si:  Cătălin Moroşanu şi fraţii Stoica vor lupta în marea finală a circuitului Superkombat

Daca ne putem lipsi de climatizare sau de inchiderea centralizata a portierelor, absenta directiei asistate are un efect descurajant care ii face pe majoritatea posibililor clienti sa opteze pentru o versiune mai scumpa. Prin urmare, clientul trebuie sa scoata din buzunar macar 11.000 de franci (+12.000 franci pentru o eventuala dotare cu un sistem de climatizare) ca sa beneficieze de un echipament ceva mai putin spartan.

Criza economica a lovit din plin domeniul auto. Dar spre deosebire de Franta, Germania si Statele Unite care au locuri de munca industriale de salvat, Elvetia nu a vrut sa introduca prima de casare. Lucru care nu ii impiedica pe importatori sa ofere prime si diverse reduceri, gratie carora pretul unor anumite masini noi nu este cu mult mai de invidiat comparativ cu cel al unei masini Dacia.

Desi in general limitate in timp, aceste oferte sunt adesea deosebit de interesante in ochii clientului si chiar creeaza panica pe piata second hand. Renault, de exemplu, si-a lansat propria sa actiune de prima de casare. La cumpararea unui vehicul nou, clientul care preda o masina cu o vechime de peste 8 ani are dreptul sa primeasca inapoi 2.000 de franci.

Pentru o masina Twingo 1.2 autentica (12 990 de franci), pentru care clientul beneficiaza deja de o prima de baza de 500 de franci, prima de casare coboara nota de plata la 10.490 de franci. Anuntata mai intâi pâna la sfârsitul lui aprilie, aceasta promotie a fost prelungita pâna la 30 septembrie, iar dupa ultimele vesti, ar putea fi mentinuta pâna la finele lui octombrie.

Citeste si:  Totul despre: calendarul lumii moderne

Citroen, marca deja reputata pentru promotiile sale foarte agresive, ofera la toate modelele sale o prima de 2.000 de franci, cu ocazia celei de-a 90-a aniversari. Aceasta reducere de pret se cumuleaza cu ofertele in curs de desfasurare. Fiecare marca – sau aproape fiecare – are reducerile sale, dar acestea sunt adeseori mai modeste in cazul masinilor mici, unde cererea ramâne sustinuta pe vremuri critice. De exemplu, prima eco-bonus practicata de Fiat se ridica la 4.500 de franci pentru un model Bravo si la 2.600 de franci pentru un model Panda.

Chevrolet a optat pentru o formula originala propunând clientilor sai in vârsta de sub 26 de ani o “prima de casare” cuprinsa intre 800 si 3.000 de franci contra predarii oricarui obiect pe roti, fie el un skate-board sau o bicicleta veche. La Ford, o oferta speciala, valabila pâna la sfârsitul lui 2009, reduce cu 500 de franci pretul modelului Ka.

Alti importatori propun bonusuri care nu se aplica totusi celor mai ieftine modele din gama lor. Nu este cazul lui Nissan, a carui prima de 3.000 de franci – acordata la cumpararea unei Micra sau a unui alt model – nu se aplica asupra modelului Pixo.
Toate masinile mentionate sunt produse in tari cu mâna de lucru ieftina. Dacia Sandero este fabricata in România, Renault Twingo in Slovacia, Citroen C1, Peugeot 107 si Toyota Aygo in Republica Ceha, Fiat Panda si Ford Ka in Polonia, Nissan Pixo si Suzuki Alto in India iar VW Fox in Brazilia.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner