EUR
USD
GBP
5,35 RON
(+0.31%)
CHF
BGN
2,46 RON
(+0.69%)
BYN
1,67 RON
(+1.01%)
CAD
3,07 RON
(+0.18%)
RSD
0,04 RON
(-0.06%)
AUD
2,94 RON
(-0.05%)
JPY
0,04 RON
(+0.8%)
CZK
0,19 RON
(-0.42%)
INR
0,05 RON
(+1%)

De ce se tem oamenii de afaceri pe timp de criză

Principalele preocupări: pierderea clienţilor, devalorizarea leului, scăderea bursei.

.
În funcţie de natura afacerii lor, oamenii de afaceri români consultaţi de către Cotidianul au diferite temeri. “Clientul” este principala necunoscută pentru Dan Şucu, patronul Mobexpert. “Vă spun, ieri, 1 octombrie, m-am uitat şi am văzut un trafic în magazin înjumătăţit faţă de octombrie 2008. Clientul reacţionează. Sper însă să fie o amânare (a deciziei de cumpărare a vizitatorilor magazinelor sale – n.red.) nu o renunţare”, spune Dan Şucu.

Chiar dacă planurile sale de afaceri “nu sunt făcute de azi pe mâine”, afluxul scăzut de clienţi este de natură a îngrijora. Criza (economică şi politică – n.red.) este una românească, nu are obligatoriu cauze externe, mai zice Dan Şucu, care dă exemplul unor ţări precum Polonia care anul acesta au avut creştere economică.

Pe Jean Valvis, criza politică nu-l afectează prea mult, deoarece nici în momentul în care România are guvern majoritar lucrurile nu merg prea bine. “În România, un an înainte de alegeri şi încă un an după nu prea se întâmplă nimic. Adică nu se iau măsuri bune pentru dezvoltarea economiei. Cum suntem în perioada alegerilor, e normal ca în România să nu se întâmple nimic bun pentru economie. De fapt, economia României merge în această perioadă de criză politică şi economică datorită faptului că este condusă de oameni creativi care fac tot ce pot pentru a-şi menţine afacerile în viaţă”, zice Jean Valvis.

Continuarea în Cotidianul

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata