Central European Media Enterprises Ltd. (CME), grupul american care opereaza mai multe canale de televiziune in Europa Centrala si de Est, a raportat marti (27 octombrie 2009) venituri de 134,5 milioane dolari in trimestrul trei al acestui an, in scadere cu 33% fata de perioada similara a anului trecut, perioada iulie-septembrie 2009 fiind al patrulea trimestru consecutiv de scaderea a cheltuielilor pentru publicitate, informeaza Reuters.
În trimestrul trei din 2009, CME a inregistrat pierderi nete de 21,6 milioane dolari, mai mari decât pierderile de 19,3 milioane dolari in urma cu un an. De asemenea, in ceea ce priveste profitul operational (EBITDA), CME a inregistrat pierderi peste asteptari de 14,4 milioane dolari. Analistii intervievati de Reuters se asteptau la pierderi EBITDA de 10 milioane de dolari.
Cu toate acestea, grupul CME sustine ca piete le pe care opereaza, afectate in ultimul an de criza economica, au depasit cea mai grea perioada a crizei.
“Cheltuielile pentru publicitate pe TV sunt mai mici cu 30% fata de 2008. Credem ca pietele au atins punctul minim”, a declarat directorul general al CME, Adrian Sârbu, intr-un comunicat. “Acesta este un nou punct de plecare.
Perspectivele macroeconomice pentru 2010 s-au imbunatatit si ne asteptam ca si cheltuielile pentru publicitate sa urmeze aceasi tendinta”, se mai arata in comunicat.
La inceputul acestui luni, CME a oferit pentru prima data in acest an o estimare pentru ansamblul anului 2009 anuntând ca se asteapta la un EBITDA cuprins intre 60 si 70 milioane de dolari.
CME este o companie de televiziune cu operatiuni in sapte state din Europa Centrala si de Est, cu o populatie agregata de aproximativ 97 milioane de persoane. În România, compania Pro TV include posturile de televiziune Pro TV, Acasa, Pro Cinema, Pro TV International, sport.ro si MTV.