Tetra Pak lansează primul separator de lapte din lume

Tetra Pak, lider mondial in domeniul tehnologiilor de procesare si de ambalare a produselor alimentare, lanseaza Tetra Centri AirTight Eco, primul separator de lapte din lume, ermetic, cu actionare directa, informeaza un comunicat al companiei.

Potrivit sursei citate, inovatia destinata fabricilor de produse lactate cu capacitate mare de productie reduce consumul de energie al sistemelor de separare totala cu pâna la 35% in comparatie cu separatoarele conventionale, cu disc de taiere, si dubleaza timpul de productie dintre reviziile tehnice majore, fata de separatoarele cu transmisie prin curea.

“Acest separator de ultima generatie reprezinta o noua dezvoltare a deja consacratei game de separatoare Tetra Pak Centri AirTight. Prin utilizarea unor inovatii deschizatoare de drumuri, care contribuie intr-o proportie nemaiintâlnita pâna acum la cresterea randamentului si la reducerea impactului asupra mediului, separatorul Tetra Pak Centri AirTight va da posibilitatea clientilor nostri de a-si reduce costurile si de a face fata cerintelor tot mai mari privind protectia mediului”, a declarat Lars Jacobsson, Managing Director, Tetra Pak Processing Components.

La rândul sau, reprezentanta Departamentului Marketing al Tetra Pak România, Patricia Ghetu, a declarat ca in privinta comenzilor solicitate pentru inovatia tehnologica, acestea sunt inca in etapa de promovare. “Întrucât lansarea oficiala s-a facut in data de 19 octombrie, in prezent suntem inca in faza de promovare a inovatiei”, a explicat Ghetu.

Citeste si:  Egiptul are un "oraş al mobilei"

Prin intermediul sistemului eDrive, noul separator are garantata o durata de functionare intre reparatiile majore de la 8.000 de ore la pâna la 16.000 de ore. Totodata, acest sistem foloseste cu 90% mai putin ulei lubrifiant decât sistemele anterioare.
De asemenea, prin s istemul brevetat eMotion, consumul de energie se va reduce cu pâna la 50%, dar si nivelul de zgomot cu 3 dB (A) si a temperaturii la suprafata masinii.

În plus, cu sistemul de comanda complet integrat eCon, separatorul Tetra centri AirTight Eco va oferi posibilitatea fabricilor de lactate sa simplifice si sa imbunatateasca monitorizarea, raportarea starilor si fiabilitatea liniilor de fabricatie, scazând numarul de opriri neprevazute.
Conform raportului bianual al Tetra Pak Group, dat publicitatii la 1 iunie 2009, consumul de lapte la nivel mondial va cunoaste o crestere in urmatorii trei ani, cu o rata anuala (CAGR) de 2,2%.

Documentul companiei, intitulat “Tetra Pak Diary Index”, arata ca, din 2005 pâna in 2008, laptele neambalat a scazut ca pondere in consumul global cu 1,8%. Totodata, in aceeasi perioada, ponderea laptelui UHT a crescut cu 3,2% in consumul mondial de produse lactate lichide, Tetra Pak estimând o crestere anuala a acestui tip de lapte de 5,2% pâna in 2012, echivalent a 70 miliarde litri.

Citeste si:  Temperaturi de 45 de grade în Sicilia sub efectul vântului sirocco

Cu sediul in Lausanne, Elvetia, grupul Tetra Pak are, in prezent, peste 20.000 de angajati in 150 de tari. În 1952, compania livreaza primul echipament de ambalat lapte, iar noua ani mai târziu lanseaza o inovatie revolutionara: primul ambalaj aseptic, de carton multistrat, ce permite pastrarea laptelui sau a altor lichide perisabile pentru mai mult de sase luni, fara a necesita depozitarea in frigider sau adaosul de conservanti.

Institutul International pentru Tehnologii Alimentare a declarat tehnologia prelucrarii aseptice ca fiind “cea mai importanta inovatie a secolului 20 in domeniul industriei de profil”. Ambalajele si echipamentele de procesare Tetra Pak sunt folosite in intreaga lume pentru o varietate larga de produse alimentare cum ar fi: laptele, sucurile de fructe, apa, sucul si piureurile de rosii, supe, budinci, inghetata, brânzeturi si vin.

Vânzarile globale ale companiei Tetra Pak au atins, in 2008, valoarea de 8,8 miliarde de euro, in crestere cu 5% fata de anul precedent, arata un raport financiar al celui mai important producator de ambalaje aseptice din lume. Din portofoliul de clienti al companiei fac parte, printre altii, nume precum: Parmalat, Carrefour, Albalact, European Drinks, Tymbark, Nestle si Danone.

clienti
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner