Procter & Gamble: Scădere cu 1% a profitului din cauza declinului din Europa de Est

Profitul companiei multinationale americane Procter & Gamble (P&G) a scazut in trimestrul 3 cu 1%, deoarece consumatorii din intreaga lume si-au redus cheltuielile in recesiune, transmite AP.

Procter & Gamble a inregistrat in perioada iulie-septembrie 2009 un profit net de 3,35 miliarde de dolari, sau 1,06 dolari pe actiune, in scadere fata de 3,31 miliarde de dolari sau sau 1,06 dolari pe actiune, in perioada similara din 2008. Analistii se asteptau ca Procter & Gamble sa inregistreze un profit de 79 de centi pe actiune.

Vânzarile companiei americane au scazut in trimestrul 3 cu 6%, la 19,8 miliarde de dolari, din cauza crizei economice mondiale. În predeschiderea sedintei de tranzactionare de la bursa din New York, actiunile P&G au crescut joi (29 octombrie 2009) cu 3,3%, la 59,14 dolari. Anul trecut, ele s-au tranzactionat la valori cuprinse intre 43,93 si 66,82 dolari.

Citeste si:  Traian Băsescu: Europenii ar face o greşeală să creadă că pot trăi numai din servicii

Vânzarile pe plan mondial au fost afectate de declinul pe pietele in curs de dezvoltare din Europa de Est si Africa. Bob McDonald, noul director general al companiei multinationale americane Procter & Gamble, a anuntat recent ca va stimula cresterea companiei prin atragerea unui miliard de noi clienti in intreaga lume, in urmatorii 5 ani.
Bob McDonald a participat la adunarea anuala a actionarilor Procter & Gamble, unde a declarat ca in prezent compania are patru miliarde de clienti dar se concentreaza pe obtinerea de noi clienti, in special pe pietele emergente, cum ar fi China si India.

Citeste si:  Aliaţii NATO, de acord ca fostul premier norvegian Jens Stoltenberg să fie viitorul secretar general

Procter&Gamble a demarat, la inceputul lunii februarie 2009, ca parte a strategiei sale de dezvoltare durabila in România, prima investitie greenfield din România, prin inceperea lucrarilor de constructie a fabricii de sampoane si de produse de ingrijire a parului din localitatea Urlati, din judetul Prahova.

Începerea lucrarilor la fabrica din Urlati reprezinta o prima faza din planul pe termen lung al P&G pentru acest punct de lucru, iar o mare parte din productia care se va realiza aici va aproviziona pietele din regiune, cu posibilitatea de extindere si catre alte piete, cum ar fi Turcia, Rusia sau Ucraina. Procter&Gamble comercializeaza pe piata româneasca marci recunoscute la nivel mondial in lumea intreaga, de detergenti, produse de ingrijire a parului, produse de igiena feminina, scutece pentru copii, inalbitori si balsam de rufe, aparate de ras.

Citeste si:  Telekom vinde Palatul Telefoanelor şi alte două proprietăţi
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata