EUR
4,83 RON
(-0.01%)
USD
4,07 RON
(+1.41%)
GBP
5,35 RON
(+0.31%)
CHF
4,49 RON
(+0.15%)
BGN
2,46 RON
(+0.69%)
BYN
1,67 RON
(+1.01%)
CAD
3,07 RON
(+0.18%)
RSD
0,04 RON
(-0.06%)
AUD
2,94 RON
(-0.05%)
JPY
0,04 RON
(+0.8%)
CZK
0,19 RON
(-0.42%)
INR
0,05 RON
(+1%)

Oracle Day 2009: Piaţa telecom şi IT din România, destul de dificilă

Piata din România de telecom si IT este una destul de dificila, mai ales acum in perioada de criza, a declarat, miercuri (4 noiembrie 2009), la Oracle Day 2009, Florin Zmaranda, director al divizie i IT Development Romtelecom.

“Pentru un operator de telecomunicatii este foarte dificil sa tina pasul cu evolutia tehnologica. Piata din România de telecom si IT este una destul de dificila, mai ales acum in perioada de criza”, a afirmat Zmaranda.
Potrivit reprezentantului Romtelecom, toti operatorii sunt nevoiti sa evolueze de la simpli ofertanti de servicii la cei de distribuitori de divertisment.
“La ora actuala, trebuie sa operam in conditii de costuri cât mai reduse.

Toti operatorii sunt nevoiti sa evolueze de la simpli ofertanti de servicii pâna la nivelul de distribuitori de divertismenť, a apreciat Florin Zmaranda.
Acesta a adaugat, totodata, ca siguranta datelor interoperabile in mediul IT este foarte importanta. “Este foarte important sa fie create conditii de securitate maxima a datelor, dar la costuri cât mai scazute”, a mentionat seful diviziei IT Development a Romtelecom.

În prezent, compania Romte lecom gestioneaza doua centre de date interne si doua de date externe (toate amplasate in Bucuresti si Brasov), 300 de servere care ruleaza aplicatii Oracle, circa 9.000 de notebook-uri si peste 10.000 de PC-uri ale clientilor business, 50 de aplicatii enterprise, precum si peste 3.000 de cereri de modificare ale sistemelor IT.

Recent, operatorul national de telefonie, televiziune si date, Romtelecom, a fost premiat, de catre Asociatia Industriei de Directoare de Informatii si Cautari Asociate (EIDQ), cu distinctia “Cel mai bun Servic iu de Informatii Numere Clienti” din Europa, pentru noul numar dedicat clientilor, 118.932.
Premiul a fost acordat in cadrul competitiei internationale “Premiile 118”, organizata de portalul 118tracker.com, cel mai mare organizator de evenimente de acest gen.
Noul numar implementat de compania Romtelecom a fost alocat de catre Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), in concordanta cu legislatia privind utilizarea numerelor nationale scurte pentru servicii armonizate.

Noul contact pentru “Informatii Numere Clienti” este accesibil din retelele Romtelecom si Cosmote, iar de la sfârsitul lui octombrie, a devenit apelabil si din alte retele.
Serviciul 118.932 ofera, in premiera, pentru România mai multe facilitati utile cum ar fi: optiunea “Conectare directa” ce permite utilizatorilor fie conectati direct la numarul solicitat, si optiunea SMS, disponibila pentru apelantii din retelele mobile, care le permite acestora sa primeasca informatiile solicitate printr-un mesaj scris gratuit pe telefonul mobil.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata