EUR
4,84 RON
(0%)
USD
4,11 RON
(0%)
GBP
5,36 RON
(+0.05%)
CHF
4,50 RON
(+0.01%)
BGN
2,48 RON
(-0.08%)
BYN
1,67 RON
(+0.27%)
CAD
3,07 RON
(0%)
RSD
0,04 RON
(0%)
AUD
2,94 RON
(-0.02%)
JPY
0,04 RON
(+0.01%)
CZK
0,18 RON
(+0.01%)
INR
0,05 RON
(-0.07%)

Afacerile Albalact au crescut cu 25,2%, în primele 9 luni din 2009

Albalact, unul dintre primii 5 producatori de lapte si produse lactate din România, a raportat, in primele 9 luni ale acestui an, o cifra de afaceri de 167,8 milioane lei, cu 25,2% mai mare decât de aceeasi perioada din 2008, când cuantumul era de 134 milioane lei, se arata intr-un comunicat al companiei.

Totodata, profitul net inregistrat de companie in intervalul ianuarie – septembrie 2009 a crescut cu 70%, la 1,72 milioane lei, fata de profitul obtinut in aceeasi perioada a anului trecut, respectiv un milion de lei. Potrivit sursei citate, profitul operational a crescut cu 230%, ajungând la aproape 6,25 milioane lei in 2009, de la 2,72 milioane lei, in anul precedent.

Oficialii Albalact considera ca valorile in crestere semnalate in 2009 vin pe fondul scaderii PIB-ul României, in trimestrul doi din 2009, cu 8,7% comparativ cu intervalul similar din anul precedent. “Rezultatele sunt foarte bune in conditiile in care, in ultimele 4-5 luni, batalia de preturi a fost de multe ori irationala: toti competitorii au sperat sa câstige cota de piata in aceste conditii, insa nu toti au si reusit.

Din punct de vedere cantitativ, Albalact a reusit sa-si atinga target-ul volumic, având o crestere de 35% fata de 2008, ceea ce a dus la câstigarea de market share pe anumite categorii, chiar daca investitia de la SC Raraul SA a intârziat mai mult decât a fost programať, a declarat Traian Simion, directorul general al S.C. Albalact S.A.
Acesta a adaugat ca “urmatorul an (…) va fi un an al celor care si-au facut temele in ultimii 3-4 ani, in special in privinta aplicarilor conditiilor Uniunii Europene, privind capacitatile de productie, un an al celor celor care au avut o strategie de marketing construita pe termen lung”.

Compania Albalact, infiintata in anul 1971, se afla pe locul patru in topul producatorilor de lapte si produse lactate din România. În anul 1990, Albalact este transformata in societate comerciala pe actiuni, iar noua ani mai târziu aceasta se privatizeaza. Societatea are 800 de angajati si peste 6.000 de actionari, fiind listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

În anul 2008, Albalact a achizitionat 77% din pachetul de actiuni al societatii Raraul Câmpulung Moldovenesc, iar inainte de acest episod compania si-a relocat productia de lactate in noua fabrica de la Oiejdea, care a presupus o investitie de peste 17 milioane de euro. Conform analizelor MEMRB, Albalact este lider de piata pe segmentul laptelui proaspat pasteurizat cu laptele Zuzu si pe cel al untului de masa.

Cu smântâna Albalact, compania ocupa locul doi pe ace st segment, in timp ce laptele Fulga a adus compania pe pozitia secunda in segmentul UHT. În prezent, Albalact comercializeaza produse proaspete pasteurizate si UHT sub brand-urile proprii Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata