Kraft Bulgaria ar putea deveni un centru de producţie pentru zona Balcanilor

Divizia din Bulgaria a Kraft Foods Inc, al doilea grup alimentar mondial, intentioneaza sa devina un centru de productie pentru zona Balcanilor, a declarat directorul general al Kraft Bulgaria, Franco Del Fabbro, intr-un interviu acordat Novinite.com.

“Kraft a investit recent 40 milioane de leva pentru extinderea capacitatilor de productie la fabrica de ciocolata, situata in nordul orasului Svoge, in acest fel confirmând interesul sau strategic pentru Bulgaria. Prin aceasta investitie, cea mai mare de acest tip din Sud-Estul Europei pentru companie, suntem puternic pozitionati pentru a deveni un centru de productie al Kraft pentru zona Balcanilor”, a afirmat Franco Del Fabbro.

Decizia de a investi 40 milioane de leva in Bulgaria a fost luata dupa inchiderea fabricii de ciocolata de la Brasov, dar Franco Del Fabbro a explicat ca Bulgaria poate obtine avantaje mai mari decât alte state daca va rezolva problema absorbtiei fondurilor Uniunii Europene, a reglementarilor legislative si a infrastructurii. În primele noua luni, Kraft a inregistrat in Bulgaria o usoara scadere a consumului, dar pentru 2010 Franco Del Fabbro nu estimeaza o redresare rapida.

Kraft Food a anuntat inchiderea fabricii de ciocolata de la Brasov la sfârsitul anului trecut si disponibilizarea tuturor celor 440 de salariati cu salarii compensatorii. Numarul salariilor compensatorii, mai mic la inceput, a crescut dupa ce salariatii au anuntat proteste de strada, nemultumiti de sumele pe care urmau sa le primeasca dupa parasirea societatii.
Kraft Food isi muta productia in Bulgaria, dar a anuntat ca marcile de ciocolata Poiana si alte produse fabricate la Brasov se vor gasi in continuare pe piata, acestea urmând sa fie produse in Bulgaria.

Kraft Foods România este o filiala a Kraft Foods Inc, lider la nivel global in domeniul produselor alimentare, cu un venit net in 2008 de 42 miliarde dolari. Kraft Foods a intrat pe piata româneasca in 1994, când a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al Fabricii de Produse Zaharoase “Poiana” SA din Brasov.
În prezent, Kraft Foods România este lider pe piata locala de cafea si ciocolata. Avantajul sau competitiv consta in portofoliul robust de marci. Poiana este marca de ciocolata numarul unu pe piata româneasca, Milka este marca de ciocolata cu cel mai mare succes din Europa, iar Jacobs este cea mai bine vânduta marca de cafea in România.

Loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata