Toyota a revenit pe profit in trimestrul 3 din 2009, dupa ce subventiile guvernamentale au majorat vânzarile celui mai mare producator auto din lume dupa vânzari, transmite AP.
În perioada iulie-septembrie 2009, Toyota Motor Corp a inregistrat un profit net de 21,8 miliarde de yeni (242 milioane de dolari), o scadere cu 84% fata de profitul de 139,8 miliarde de yeni realizat in perioada similara din 2008. Rezultatele anuntate de Toyota sunt in linie cu cele anuntate de producatorii auto japonezi Honda Motor Co. si Nissan Motor Co., care au raportat majorarea câstigurilor in trimestrul 3.
În perioada aprilie-iunie 2009, Toyota a inregistrat pierderi nete de 77,8 miliarde yeni (590 milioane euro), fata de un profit net de 353,6 miliarde yeni in trimestrul doi din 2008. De asemenea, cifra de afaceri a producatorului auto nipon a scazut cu 38% pâna la 3.840 miliarde de yeni. Miercuri (4 noiembrie 2009) Toyota si-a anuntat retragerea imediata din Campionatul Mondial de Formula 1, cu scopul de a reduce costurile in actuala perioada de criza economica mondiala.
“Tinând cont de actualul mediu economic, ne-am dat seama ca nu avem alta alegere decât aceea de a ne retrage din Formula 1. A fost o decizie dureroasa pentru companie “, a declarat presedintele Toyota, Akio Toyoda, in cursul unei conferinte de presa. Cel mai mare producator de automobile din lume a intrat in Camp ionatul Mondial de Formula 1 in anul 2002 si intentiona sa ramâna pâna in 2012, insa probleme provocate de scaderea puternica a cererii de automobile pe plan mondial a obligat Toyota sa ia decizia de retragere.
Este a al doilea constructor nipon de automobile, dupa Honda, care a decis sa paraseasca Marele Circ. Honda si-a anuntat retragerea din Formula 1 in luna decembrie 2008, vânzându-i echipa fostului sau director tehnic, Ross Brawn, care a rebotezat-o Brawn GP, reusind sa câstige anul acesta titlul mondial. Alte doua companii din “Tara Soarelui Rasare”, Subaru si Suzuki, au spus la rândul lor adio sporturilor cu motor, ultima retragere, anuntata luni, fiind cea a producatorului de cauciucuri Bridgestone, unicul furnizor de pneuri pentru monoposturile de Formula 1.