Unilever: Evoluţie pozitivă, în pofida profitului scăzut

Profitul net al grupului anglo-olandez Unilever a scazut cu 36% pe an in al treilea trimestru al anului, transmit AP si Reuters.

Compania a raportat un profit net de 1,05 miliarde de euro (1,56 miliarde de dolari), in scadere fata de profitul net de 1,64 miliarde de euro din aceeasi perioada a anului trecut, când Unilever a câstigat 487 milioane de euro din vânzarea afacerilor sale sezoniere. Vânzarile au scazut cu 1,9%, la 10,2 miliarde de euro.

În pofida scaderii profitului, directorul executiv al grupului, Paul Polman, a declarat ca rezultatele evidentiaza “o evolutie buna in toate regiunile, in majoritatea tarilor si a categoriilor”, fata de al doilea trimestru al anului. Unilever va avea “o recuperare lunga, de durata”, a estimat el. De altfel, volumul vânzarilor a crescut cu 3,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, daca se tine cont de operatiunile detinute in 2009 fata de 2008, si se elimina efectele ratei de schimb. Preturile au scazut cu 0,2%.

Citeste si:  Managerii şi ziariştii, singurii care suferă după modificările aduse la Codul fiscal

Pe regiuni, vânzarile din Asia au crescut cu 5,7%, in SUA cu 3,9%, iar in Europa cu 0,2%. Pentru a-si pastra clientii in contextul crizei economice, compania a fost silita sa-si reduca preturile la anumite produse.

În ultimele noua luni, vânzarile la produsele importante, precum deodorantele Axe, sapunurile Dove si produsele de ingrijire Vaseline, au crescut cu 4,8%. Vânzarile la inghetata si bauturi (Magnum, Lipton etc.), au crescut cu 4,3%. Vânzarile la dressinguri (Knorr, Hellmann, Bertolli) au crescut cu 0,9%. Joi (5 noiembrie 2009), actiunea Unilever a scazut cu 0,79%, la 20,635 de euro, la Bursa de la Amsterdam, si cu 0,66%, la 18,17 lire, la Bursa de la Londra.

Citeste si:  Producătorii străini de automobile îşi croiesc drum prin Rusia

Grupul Unilever este unul dintre principalii producatori de bunuri de consum la nivel mondial, detinând aproximativ 400 de marci, comercializând 14 categorii de produse destinate alimentatiei, ingrijirii locuintei si ingrijirii personale. În România, grupul Unilever este prezent prin societatile Unilever România SA si USCE.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner