Consultanţii contabili: Fiscul trebuie să-şi pună la punct sistemele de colectare şi rambursare a TVA

Fiscul ar trebui sa-si indrepte atentia catre imbunatatirea sistemelor de organizare a colectarii si rambursarii TVA, nu spre taxarea cheltuielilor indirecte cu orice pret, a declarat, miercuri (11 noiembrie 2009), in cadrul unei conferinte de presa, Silvia Ichimescu, partener al Departamentului Audit si Servicii conexe al Nexia International, una dintre cele mai importante companii de consultanta contabila din lume.

“Autoritatea fiscala din România nu ar trebui sa se focalizeze pe cheltuielile indirecte, ci pe imbunatatirea sistemelor de organizare a colectarii si rambursarii TVA, asa cum se intâmpla in tari precum Olanda”, a afirmat Ichimescu. Subiectul rambursarii de TVA catre firmele românesti a fost dezbatut, miercuri, intr-o intâlnire româno-turca organizata de Nexia International.

Potrivit Silviei Ichimescu, “situatia actuala din România este dramatica, daca e sa ne orientam dupa faptul ca o firma poate astepta luni de zile pentru a i se da inapoi TVA-ul”. “Vorbim despre sume ce pot ajunge si la 200.000 de euro pentru fiecare firma, in special in sectorul real-estate”, a precizat reprezentanta Nexia. Întrebata daca oficialii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) au fost consultati cu privire la acest aspect, Ichimescu a confirmat acest lucru, adaugând ca raspunsul primit s-a rezumat la reluarea reverificarilor.

La rândul sau, Dinu Petre, reprezentant al firmei de avocatura “Cunescu, Balaciu si Asociatii”, partenera Nexia, a punctat ca dacâ in alte state europene termenul de rambursare de TVA este de maxim 15 zile si la date fixe, in România perioada se poate prelungi pâna la sase luni, chiar si mai mult.
Conform informatiilor postate pe site-ul ANAF, la data de 30 iunie 2009 erau in curs de solutionare peste 8.700 de solicitari de rambursare a TVA-ului, in valoare totala de peste 4,28 miliarde lei.

Citeste si:  Legea Tinerilor intră în dezbatere

Dintre acestea, 4.747 de deconturi (54,5%), in valoare de 1,06 miliarde lei, se aflau in termenul legal de solutionare, 858 de deconturi (9,8%, reprezentând 685 de milioane de lei) erau suspendate, iar 3.108 deconturi (35,7%), in cuantum de peste 2,54 de miliarde de lei, aveau termenul de solutionare depasit.
Miercuri (11 noiembrie 2009), filialele din România si Turcia ale Nexia International, a zecea companie de consultanta contabila din lume, au organizat o dezbatere cu tema “Investitii in România – oportunitati si riscuri”.

Nexia International este o retea globala de contabili, auditori independenti, consilieri de afaceri si consultanti, cu 520 birouri deschise in peste 100 de tari. Compania a fost fondata in anul 1971 din asocierea a doua firme, Oppenheim Appel Dixon&Associates, SUA, si Spicer&Pegler, Marea Britanie. Cele doua societati furnizau servicii pentru mai mult de jumatate dintre firmele care activau in sectorul financiar din Londra si New York.

Citeste si:  Comisia de buget-finanţe din Senat a respins majorarea TVA la 24%

Divizia din România a companiei-mama numara, in prezent, trei firme afiliate, cu specializari complementare: Consulting R Group (audit financiar si servicii conexe, consultanta fiscala), societatea de avocati Cunescu, Balaciu si Asociatii (consultanta legala) si KG Audit & Accounting (contabilitate si audit financiar). Primul membru al Nexia International in Romania este, din anul 2005, Consulting R Group. În ianuarie 2009, KG Audit&Accounting devine a doua firma de contabilitate membra a retelei locale Nexia.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner