Consortiul care va construi tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi selectat in primavara anului viitor, urmând ca lucrarile efective sa demareze, cel mai probabil, in lunile iulie-august 2010, a declarat, joi (12 noiembrie 2009), ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, dupa semnarea contractului de imprumut cu Banca Europeana de Investitii (BEI).
“BEI ne va imprumuta cu 395 milioane de euro, respectiv 45% din valoarea totala a proiectului, care este de 883 milioane de euro. Daca Ministerul Finantelor ne ajuta prin alocari bugetare pentru cofinantare putem incepe sa tragem din banii imprumutati inca de la anul. Din primavara vom selecta consortiul care va construi acest tronson, iar din iulie-august vom putea incepe lucrarile”, a spus Berceanu.
Ministrul Finantelor Publice, Gheorghe Pogea, a declarat ca, prin reducerea cheltuielilor de finantare ale statului, in 2010 se vor face unele economii la bugetul de stat si sumele rezultate vor fi alocate pentru infrastructura si proiecte precum dezvoltarea metroului bucurestean. “Îi asigur pe bucuresteni ca Ministerul Finantelor va face in urmatorii 4-5 ani toate alocarile necesare pentru derularea acestui proiect”, a subliniat Gheorghe Pogea.
Împrumutul semnat cu BEI este pe o perioada de 5 ani, pâna la 31 decembrie 2014, cu o perioada de rambursare de pâna la 25 de ani. În cadrul proiectului vor finantate nu doar lucrarile de executie ci si achizitia a 37 de noi trenuri de metrou pentru dotarea acestei magistrale. Proiectul privind tronsonul de metrou Drumul Taberei – Universitate are ca data de finalizare sfârsitul anului 2015, iar autoritatea contractanta este MFP, Metrorex urmând sa implementeze proiectul.
“Acesta este al patrulea imprumut pe care BEI il asigura pentru dezvoltarea metrolului bucurestean si suntem constienti de importanta acestei investitii pentru locuitorii bucurestiului care au nevoie de o retea de transport public extinsa”, a declarat vicepresedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), Matthias Kollatz-Ahnen.
Proiectul include 9 kilometri de cale dubla de metrou, cu 14 statii si 37 de trenuri noi de metrou pentru dotarea magistralei V si inlocuirea trenurilor de metrou cu durata depasita.