Hoţii de magazine atacă mai des în perioade de criză

Perioadele de criza economica fac sa ia avânt fenomenul furtului din magazine, asa cum indica un barometru al furturilor de la Institutul pentru Cercetarea Comertului En-Detail, scrie ziarul german Hamburger Abendblatt.

Hotii de magazine au iesit iarasi masiv la atac in perioada crizei economice, din iulie 2008 si pâna in iunie 2009 disparând din supermarketurile, galeriile comerciale si magazinele de specialitate din Germania marfuri in valoare de circa 5,2 miliarde de euro. Sunt date care reies dintr-un Barometru Global al Furturilor, dat publicitatii marti.
Comparativ cu cifra de afaceri, valoarea marfurilor disparute din magazine reprezinta 1,17 la suta din aceasta, fenomenul inregistrând o crestere de 3,5 procente in decursul unui an. Astfel, nivelul pagubelor a atins cea mai inalta valoare din 2002 incoace.

Vina cea mai mare pentru disparitia marfurilor o poarta furturile din magazine, indica studiul. Peste jumatate din pagube s-ar datora astfel clientilor, asa cum arata barometrul. În circa un sfert din cazuri, motivul il reprezinta angajatii necinstiti iar restul este vina furnizorilor sau a erorilor interne. A crescut de asemenea si numarul hotilor prinsi. În Europa, intre iulie 2008 si iunie 2009, numarul de hoti prinsi a crescut cu 262.000, la un total de peste 3,1 milioane.

Din studiu reiese ca 96,7 la suta din hoti erau clienti iar 3,3 la suta angajati. Paguba provocata este de la caz la caz diferita. Pagubele produse prin furtul comis de clienti se ridicau pe delict in medie la 94 de euro, in timp ce pagubele produse prin furturile comise de angajati se ridicau in medie la 1.858 de euro, adica aproape de 20 de ori mai mult.

Citeste si:  Mulţi bolnavi de cancer nu renunţă la fumat, deşi pot suferi complicaţii

Potrivit barometrului, marfurile preferate de hoti sunt cele de mici dimensiuni si usor de ascuns precum si articolele scumpe de marca. Acestea din urma sunt preferate in mod deosebit si pot fi vândute usor, arata studiul. În topul produselor preferate de hotii de magazine se mai afla jocurile electronice, DVD-urile, MP3 playerele, articolele de imbracaminte si cosmetica, parfumurile, carnea proaspata si delicatesele. Printre alte articole foarte vizate de hoti sunt se numara si lamele de ras, telefoanele mobile si ceasurile.

Companiile de comert cu amanuntul intervievate pentru ace st sondaj considera ca o treime din cresterea numarului de furturi din magazine se datoreaza situatiei economice, declara Joshua Bamfield, de la Institutul pentru Cercetarea Comertului En-Detail din Nottingham, Marea Britanie. Cu toate acestea, comerciantii fac economii la capitolul siguranta, din cauza crizei.

Citeste si:  Profesorii din Republica Moldova ameninţă cu greva generală, înaintea examenelor de bacalaureat

Astfel, cheltuielile pentru protectia marfii contra furtului au scazut cu zece procente intre iulie 2008 si iunie 2009, comparativ cu cifra de afaceri. Institutul mai sus amintit si compania de securitate Checkpoint au intervievat pentru realizarea acestui Barometru Global al Furturilor, conform datelor furnizate chiar de ele, un numar de 1.069 de firme de comert cu amanuntul din intreaga lume, cu un total de peste 120.000 de locatii. În Europa, numarul firmelor solicitate sa ia parte la sondaj a fost de 567.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner