Dacia, Ford şi Peugeot, cele mai bune cote pe piaţa auto din România, în octombrie 2009

Dacia a continuat sa fie marca auto preferata a românilor si in luna octombrie, in ciuda faptului ca vânzarile raportate in primele 10 luni din 2009 au fost in scadere cu 53,8%, fata de perioada similara din 2008, de la 74.476 la 36.874 unitati comercializate, arata cele mai noi date intocmite de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Pentru luna octombrie a anului in curs, producatorul autohton de automobile a raportat vânzari de 3.365 de unitati si o cota de piata de 28%, mult peste urmatorul clasat, Ford, care avea o cota de piata de in stationare de 7,7%, echivalentul a 8.342 autovehicule comercializate. Locul 3 a fost ocupat de Peugeot, cu un total de 4.608 vehicule vândute, dintre care 783 in octombrie, si o cota de piata pe primele zece luni de 3,6%.

În privinta autovehiculelor din import, in intervalul ianuarie-octombrie 2009, scaderea a fost de 50,3% comparativ cu valoarea consemnata in aceeasi perioada a anului trecut, respectiv de la 168.916 la 77.726 exemplare.
În topul marcilor straine comercializate in România, dupa primele 10 luni ale anului continua sa conduca Hyundai, cu 9.411 unitati, in scadere cu 12,3% fata de perioada similara din 2008, urmata de Volkswagen – 7.928 unitati (-55,8% fata de 2008) si de Renault – 7.763 exemplare (-55,7).

La capitolul modele importate, conduc Kia Ceed si Renault Clio, cu 4.962, respectiv 4.628 unitati vândute, podiumul fiind incheiat la o distanta apreciabila de Ford Focus, cu 3.039 unitati, in scadere cu 58,1% fata de primele zece luni din 2008.
Tot in perioada ianuarie-octombrie 2009, românii au preferat, in mare masura, autovehiculele autohtone pe benzina (68,5%), si cele din import in proportie de 60,8%, in timp ce pentru diesel au optat circa 31,5% (marca autohtona) si 39,2% (import) dintre cumparatori.

Citeste si:  Peste o sută de câini arctici - la primul concurs de atelaje canine din acest sezon desfăşurat în Harghita

Per ansamblu, vânzarile de autovehicule noi pe piata româneasca au scazut, in primele 10 luni din 2009, cu 56,7% fata de perioada similara a anului precedent si s-au cifrat la 126.606 unitati, comparativ cu 292.193 unitati in ianuarie-octombrie 2008.
Din datele APIA reiese faptul ca segmentele cele mai afectate ale pietei auto au fost cel al autobuzelor, cu o scadere de 85,3%, si al camioanelor grele (peste 18 tone), cu o scadere de aceeasi amploare, in timp ce vânzarile de autoturisme au scazut cu 53,9% (la 112.150 unitati).

Productia interna s-a cifrat la 244.644 autovehicule, din care 23 1.461 autoturisme, in crestere cu 8,1% fata de aceeasi perioada a anului anterior (8,6% la autoturisme).
Exporturile au crescut cu 50,5%, cifrându-se la 211.318 autovehicule, iar importurile de autovehicule au coborât cu 57,1%, la 86.691 unitati, la autoturisme scaderea fiind de 54%.

Citeste si:  Profitul UAMT Oradea s-a înjumătăţit, în primele 9 luni din 2009
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner