General Motors va concedia 9.000 de angajaţi ai Opel

General Motors (GM) a anuntat miercuri (25 noiembrie 2009) ca viitorul fabricii Opel din Anvers, Belgia este nesigur deoarece producatorul auto american incearca sa-si restructureze operatiunile din Europa, transmite AP.

Nick Reilly, directorul interimar al Opel, a declarat dupa intâlnirea cu reprezentantii angajatilor de la opel si Vauxhall ca planul stabilit de General Motors include reducerea fortei de munca “cu aproximativ 9.000 de persoane”. El a explicat ca inca nu a fost luata o decizie finala, asteptându-se incheierea consultarilor asupra planului propus de producatorul auto american.

General Motors va infiinta un grup de lucru care va studia situatia de la fabrica din Anvers deoarece viitorul acesteia este nesigur, a explicat Nick Reilly. El a afirmat ca aproximativ 50-60 la suta din totalul concedierilor va fi realizat la fabricile Opel din Germania. Marti General Motors a achitat imprumutul punte primit de la Germania, in valoare de 1,5 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari), pentru salvarea diviziei sale din Europa, Opel, a anuntat cancelarul german Angela Merkel.

“Pot sa va spun ca ultimele fonduri primite de General Motors au fost achitate, ceea ce inseamna ca operatiunile Opel nu costa platitorul german de taxe nici un cent”, a afirmat Merkel intr-un discurs rostit la Berlin. Ea a adaugat ca se asteapta “o scrisoare cuprinzatoare de multumire de la General Motors in câtiva ani”. Cancelarul german si-a motivat decizia acordarii masivului imprumut producatorului auto american, spunând: „A fost absolut corect… sa construim un pod”.

Subiectul este sensibil din punct de vedere politic deoarece General Motors a renuntat la intentia sa de a vinde pachetul majoritar de actiuni la Opel, optând pentru restructurarea diviziei sale europene. Decizia GM a provocat consternare in Germania in conditiile in care vânzarea Opel/Vauxhall catre producatorul canadian de componente auto Magna, sustinut de o banca rusa de stat, parea incheiata.

Aproximativ jumatate dintre cei 50.000 de salariati ai Opel lucreaza la cele 4 uzine din Germania, restul fiind repartizati la uzinele din Belgia, Spania si Marea Britanie.
În timp ce GM estimeaza ca programul de restructurare al Opel va presupune costuri de trei miliarde de euro, un raport al agentiei de rating Moody”s preluat si de presa germana estimeaza ca aceste costuri vor fi mai mari de cinci miliarde de euro.

Loading...
Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.